משפט

"סידרו לעצמם למעלה מ-24 מיליון שקלים": עתירה נגד חברי הכנסת

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"צ נגד שני סעיפים בחוק מימון מפלגות שעבר לאחרונה במליאה: "אפשרויות ללוות עוד עשרות מיליוני שקלים מהמדינה – מדובר בהתפרעות מוחלטת בכספים ציבוריים מבלי שיש כל בקרה ופיקוח על החקיקה"
מערכת ice |  5
הכנסת (צילום אוליבר פיטוסי פלאש 90)

התנועה לאיכות השלטון הגישה היום (רביעי) עתירה לבג"ץ כנגד שני מהלכים שאושרו לאחרונה בכנסת: יחידת המימון המפלגתית, והיתר לקחת הלוואות נוספות מאוצר המדינה תוך פריסה מחדש של פירעון חובות ההלוואות הקודמות לכנסות הבאות.


לטענת התנועה חברי הכנסת אישרו לעצמם כספים רבים בהליכים חריגים ומזורזים – מבלי לשתף כנדרש את הוועדה הציבורית לעניין מימון מפלגות בראשות השופטת פרוקצ'יה.


הוועדה הציבורית לענייני מימון מפלגות התירה לחברי הכנסת רק להגדיל באופן חד-פעמי את סכום יחידת המימון המפלגתית שכל מפלגה מקבלת, ל-1.6 מיליון שקלים. אולם, בכדי לעקוף את החלטת הועדה הציבורית העבירו חברי הכנסת בהוראת שעה תוספת נוספת לסיעות כך שערכה של יחידת מימון אחת יהיה 1.4 יחידות מימון.


עוד טוענת התנועה, כי מבלי להתייעץ כנדרש עם הוועדה הציבורית חברי הכנסת חוקקו באותה הוראת השעה אפשרות לקחת הלוואות נוספות על חשבון הקופה הציבורית, וגלגול של פירעון חובותיהם העומד על סך 200 מיליון שקלים אל הכנסות הבאות. התנועה לאיכות השלטון למעשה מבקשת מבג"ץ שיורה על ביטול מהלכים אלה, ולא יאפשר לחברי הכנסת להשית הוצאות נוספות על הקופה הציבורית – מעבר לאלה שנקבעו בחוק מימון מפלגות.

 
עו"ד הידי נגב, מנהל מחלקת מדיניות וחקיקה, מסר: "בחקיקת ההסדרים הזמניים האלה חברי הסיעות בכנסת עקפו את הוועדה הציבורית וסידרו לעצמם למעלה מ-24 מיליון שקלים ואפשרויות ללוות עוד עשרות מיליוני שקלים מהמדינה – מדובר בהתפרעות מוחלטת בכספים ציבוריים מבלי שיש כל בקרה ופיקוח על החקיקה – כעת אנחנו מבקשים שבג"ץ יתערב ויפסיק את גזילת הכספים הזאת כל מערכת בחירות".

תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    צבועים היו, צבועים נותרו.
    לא חדש 08/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחחחח הלכו להתלונן על גוף מושחת אחד, לגוף מושחת אחר
    סגור
  • 3.
    רק את זה הם סידרו לעצמם?
    ישראל 08/2022/11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מה עם כל ההטבות המתמשכות עד סוף ימי חייהם במיליונים על חשבוננו,אחרי שהם סיימו את תפקידם? ראשי ממשלות? נשיא? למה אנחנו צריכים לממן את כל החיים שלהם לעולמי עד? את זה לא סידרו לעצמם כל ה"לשעברים"?. מתי תיפסק השחיתות הזאת? מי שסיים את תפקידו הוא כאחד האדם. שישלם כמו כל מי שמסיים את תפקידו. את האזרחים סוחטים על כל דבר והם ....פטורים ממה שחוקקו עבורנו העבדים.
    סגור
  • 2.
    צבועים
    מ 08/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איפה הייתם בהשתוללות בניית בית לבנט בחמישים מליון? צבועים. התנועה לאיכות צד פוליטי אחד.
    סגור
  • 1.
    דואגים לציבור פכככ
    מאיר 08/2022/10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חברי הכנסת מתראיינים בתקשורת שהם שם בכדי לדאוג לציבור .מתיי ישנו את שתת הבחירות ולא יגרמו נזק לעם
    סגור
  • זונות בני זונות
    זיזי 08/2022/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גנבים מושחטים
    סגור