משפט

תאלץ לפצות את שכנתה באלפי שקלים בעקבות פוסט גזעני

תושבת חיפה העלתה פוסט בעקבות הריחות של התבשילים האתיופיים של שכניה: "הריחות האלה יכולים להרוג בן אדם". הנתבעת טענה שהסירה את הפוסט בתוך 3 שעות, אבל נאלצה לפצות את שכנתה ב-25 אלף שקל

מערכת ice | 
פייסבוק NSO (צילום FREEPIK, UNSPLASH)
תושבת חיפה העלתה פוסט בו הלינה על ריח רע הנודף מהבישול של שכניה, עולים מאתיופיה. "באו לידי אתיופים וזהו נגמרתי מהריחות, מה עושים", כתבה. בעקבות זאת השכנים הגישו נגדה תביעה בגין הוצאת לשון הרע ופגיעה בפרטיות. השבוע קבע בית המשפט שהיא תשלם להם פיצוי בסך 25 אלף שקל.
על פי כתב התביעה שהוגש לבית משפט השלום בחיפה, לפני כשנה וחצי עברו בני הזוג, עולים מאתיופיה להתגורר בבניין בו מתגוררת הנתבעת. באחד הימים הגיעה התובעת, בתם של בני הזוג בשנות ה-40 לחייה, לבקר בביתם.
 
הבת החלה לבשל עבור הוריה המבוגרים, כשלפתע שמעה דפיקות בדלת. היא פתחה את הדלת, שם עמדה הנתבעת, שאין ביניהן היכרות מוקדמת, ואמרה לה: "שלום, הריח של האוכל. תעשי לי טובה, אני נחנקתי". התובעת, נטען, הנהנה מנימוס, והשכנה הלכה.
לאחר מכן העלתה התובעת לעמוד הפייסבוק והאינסטגרם שלה סרטון וידאו, בו נראית התובעת, ולמטה נכתב בסוף הסרטון: "אטיופים, אתיופים, איך שלא אומרים אני לא גזענית, יש לי בעיה בריחות והריחות האלה יכולים להרוג בן אדם. מה אני אעשה, אני לא מסוגלת".
מכרים ובני משפחה זיהו את התובעת בסרטון. "התובעת חשה נבוכה, מושפלת ונחשפה לגזענות והלצות פוגעניות על העדה האתיופית", נכתב בתביעה. לאור דברים אלה ביקשה פיצוי בגובה של כ-126 אלף שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה