משפט

ישראל פריי נתבע ב-100 אלף שקל: "עיוות את האמת"

פעיל הימין יוסף פריסמן הגיש תביעת דיבה כנגד העיתונאי ישראל פריי, לאחר שהפיץ 'פייק ניוז' כאילו פריסמן איים על חייל צה"ל במהלך מבצע ההתיישבות של תנועת נחלה. התביעה, על סך 100,000 שקל, הוגשה לבית הדין ארץ חמדה ע"י עו"ד מנשה יאדו, במטרה לקדם את המשפט העברי במדינת ישראל
מערכת ice | 
ישראל פריי (צילום מתוך טוויטר)
פעיל הימין יוסף פריסמן הגיש היום (חמישי) תביעה דיבה נגד העיתונאי ישראל פריי, בגין ציוץ שפרסם ברשת החברתית טוויטר בו טען כי פריסמן איים על חייל צה"ל. אלא שתיעוד האירוע המלא מוכיח אחרת. התביעה, שהוגשה ע"י עו"ד מנשה יאדו לבית הדין הרבני לענייני ממונות ארץ חמדה, עומדת על סך 100,000 שקל.
הציוץ המדובר פורסם במהלך מבצע ההתיישבות של תנועת נחלה ביהודה ושומרון, בתאריך 20/07/22. פריי פרסם בחשבון הטוויטר שלו סרטון שנראה לכאורה חלקי, בו נראה פריסמן מאיים "אל תיגע בי עם הידיים שלך למה אני אשבור לך את הידיים והרגליים", וכתב כי הדברים היו מופנים לחייל צה"ל "מתנחל לחייל צה"ל".
 
לטענת התובע: "האמת הייתה שונה לחלוטין. סרטון מלא של האירוע מוכיח כי הדברים נאמרו על ידי פריסמן למפגין שמאל שהתעמת איתו, כחלק מקבוצת אנרכיסטים שהניפו דגלי אש"ף ואיימו על המתיישבים. בין היתר קרא פעיל השמאל לעבר פריסמן "זבל", "טיפש", נגע בפריסמן ועוד".
בכתב התביעה נכתב כי "הנתבע הוציא את הדברים שאמר התובע מההקשר האמיתי שלהם ושם אותם בהקשר מבזה ומשפיל, כאילו הטיח התובע איום גס בחייל צה"ל. ברור שהאדם הסביר ששומע כי אדם איים בצורה בוטה על חייל צה"ל מזדעזע הרבה יותר מאשר טענה כי פעיל פוליטי צעק על פעיל פוליטי אחר".
עוד נכתב כי "הנתבע עיוות את האמת על מנת להשפיל את דמותו של התובע כמתנחל ולהציג אותו כמתנחל אלים ומשולל כל רסן, אשר פעילותו – הנמצאת כעת בלב השיח הציבורי – היא פעילות בריונית ולעומתית לצבא ולחברה".
הפרסום זכה לתהודה רבה ומידית, של מעל ל- 10,000 צפיות, 46 ציוצים מחדש, 25 ציטוטים ובהיקפים נוספים אשר לא ניתן לספור. פריסמן ביקש מפריי להתנצל, ואכן פריי פרסם התנצלות "על ההטעיה ואי הדיוק" – אולם היא זכתה לחשיפה נמוכה הרבה יותר מהפרסום השקרי, כך ש"הנזק שבפרסום לא כוסה על ידי ההתנצלות".
בין היתר הוסבר בתביעה כי על פריי היה לוודא את מהימנות הסרטון החלקי שנשלח אליו, לעיין בדקדוק בסרטון עצמו ועוד. "התובע היה להוט ככל הנראה להוציא עוד ציוץ משמיץ כנגד המתנחלים, כך שלא שת ליבו לאינדיקציות הברורות מתוך הסרטון כי לא מדובר בחייל", נכתב בתביעה.
בסיום התביעה דורש יוסף פריסמן פיצוי כספי על הנזק שנגרם לו ולעסק אותו הוא מחזיק בעקבות הכפשת שמו, בסך 100,000 שקלים. "המבייש את חברו בדברים פטור מדאורייתא, אולם 'יש לבי"ד בכל מקום ובכל זמן לגדור לפי מה שיראו, ויש אומרים דמנדים אותו ויש אומרים כי מכין אותו מכת מרדות..'", צוטט בתביעה. 
עו"ד מנשה יאדו המייצג את פעיל הימין, "בחרנו להגיש את התביעה בבית דין תורה ארץ חמדה. שכן היקף תביעות לשון הרע במדינת ישראל הוא גדול מאוד, ולנושא המשפטי הזה יש יסודות במשפט העברי, החל בגמרא, דרך תקנות הגאונים בשולחן ערוך, וזה נכון להכניס לאמות המידה של משפט המדינה את אמות המידה התלמודיות ולעורר לחיים את המשפט העברי נוכח המציאות של ימינו."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה