משפט

מורה שהודה במעשים מגונים הורחק לצמיתות ממערכת החינוך

בית הדין למשמעת של עובדי המדינה החליט על הרחקה לצמיתות ממערכת החינוך של המורה בן ה-50, שעליו נגזרו שתי שנות מאסר בשנה שעברה. התביעה: "הוא ניצל את תמימותה של הנערה וביצע בה בכוח עבירות לשם סיפוק יצריו, בעוד שהיא נסערת ובוכה"
מערכת ice | 
תקיפה מינית (צילום pixabay)
עמאד אשקר (50), מורה מטייבה שהורשע לפני כשנתיים בביצוע מעשים מגונים באחת מתלמידותיו, שהייתה בת 13 באותה עת, נפסל לצמיתות מעבודה במשרד החינוך ועם ילדים ובני נוער.
 
אשקר הורשע במעשים על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון. במאי אשתקד נגזרו עליו 12 חודשי מאסר בפועל, 18 חודשי מאסר על תנאי, ופיצוי לנערה בסך 25 אלף שקלים, אך בספטמבר של אותה שנה קיבל בית המשפט העליון את ערעור המדינה והעמיד את עונש המאסר על 24 חודשי מאסר בפועל. אשקר פוטר מעבודתו רק בתום ההליכים המשפטיים נגדו.
 
על פי כתב האישום, במהלך יום לימודים בפברואר 2020, אשקר קרא לנערה להיכנס לכיתתו בעת שזו הלכה למלא בקבוק המים. לאחר שהיא צייתה ונכנסה לכיתה, אשקר סגר את הדלת והחל לגעת בה מעל לבגדיה, דבר שגרם לה להיבהל ולברוח מהכיתה.
 
התביעה הדגישה בדיון את חומרת עבירותיו של אשקר, ש"ניצל את תמימותה ואת חוסר ההבנה של המתלוננת, שהייתה רק בת 13, אל מול הנאשם שהיה בן 48 באותה העת. אשקר אמר לבית הדין כי "הועסקתי בבית הספר במשך 25 שנים, וביצעתי את עבודתי בהצלחה רבה. דאגתי לתלמידיי ואהבתי אותם.  אני מצטער מאוד על מעשיי וחש בושה רבה. אני וילדיי משלמים מחיר כבד עליהם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה