משפט

רופא שיניים מהגיהנום: עקר למאות מטופלים שיניים - ללא צורך

אב ובנו מצרפת, שמשמשים כרופאי שיניים, ספגו עונש מאסר כבד אחרי שנמצאו אשמים על ידי בית המשפט במארסיי. הסיבה המזעזעת: הם עקרו שיניים למאות מטופלים והתאימו גשרים דנטליים שלא כצורך. בעקבות כך: הם השאירו רבים מהמטופלים עם עיוותים וכאבים בפניהם
מערכת ice |  1
טיפול שיניים (צילום קובי גדעון פלאש 90)
אב ובנו מצרפת, שמשמשים כרופאי שיניים במרפאה פרטית, ספגו עונש מאסר אחרי שנמצאו אשמים על ידי בית המשפט במארסיי. הסיבה המזעזעת: הם עקרו שיניים למאות מטופלים והתאימו גשרים דנטליים שלא כצורך. בעקבות כך: הם השאירו רבים מהמטופלים עם עיוותים וכאבים בפניהם.
הבן, ליונל גדג' בן ה-42, ניהל ניתוח באזור עני מאוד בעיר מארסיי, ופעל בעזרת אביו קרנו גדג' בן ה-70, לפני שהואשם בגרימת מום במתכוון בשנת 2012. שניהם נמחקו ממרשם רופאי השיניים של צרפת. הבן נידון לשמונה שנות מאסר ואביו לחמש. השופט עשה את הצעד החריג ושלח אותם ישירות לכלא, בלי קשר לשאלה אם הם יערערו על כך או לא.
 
התובעים אמרו כי ליונל גדג' ביצע כ-3,900 ניתוחי שורש ב-327 חולים שלא נזקקו להם, ודרשו להסיר את שיניהם ולהרכיב גשר דנטלי. הוא היה רואה עד 70 חולים ביום, ומבטיח להם חיוכים של מפורסמים. אבל זה לא הכל, שימו לב לנתון הבא: בזכות כל הרמאויות הללו, גדג' הפך לרופא השיניים העשיר בצרפת עם הכנסות של 2.9 מיליון יורו בשנה. בכספו הוא קנה מכוניות יוקרה, יאכטה באורך 15 מטרים ורכוש בשווי 9.5 מיליון יורו, שחלק גדול מהם הוחרם כעת.
ליונל גדג' אמר לבית המשפט: "מעולם, אבל באמת מעולם, לא התכוונתי לפצוע או לגרום לכאב". עם זאת, השופטת, סלין בלריני, אמרה שהוא ואביו הקימו תוכנית "שיטתית" אשר "הרסה" את חייהם של חולים שמצאו את עצמם ב"כאב בלתי נסבל". אחת מקורבנות הזוג, אואסילה, אמרה לפני המשפט כי: "איבדתי חצי מהשיניים שלי עד שהייתי בת 45, ובגיל 55 כבר לא היו לי שיניים, רק שתלים".
 
מטופלים רבים סיפרו שהם סובלים עד היום מבעיות, שיים וכאבים בעקבות הטיפולים. אישה אחת, שהייתה אז בת 18, פנתה לליונל גדג' בגלל בעיה קלה, אבל הוא עקר 24 משיניה הבריאות מבלי לחטא את השורשים. מאז יש לה כאבים 24 שעות ביממה. גזר הדין של השופט התקבל במחיאות כפיים של כ-100 הקורבנות שנכחו במשפט.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רש"ע= רופאים,שופטים,עו"ד. (ל"ת)
    מיכאל 03/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור