משפט

מוטי בר זיו תובע את רשת 13 בכחצי מיליון שקל

המשנה למנכ"ל לשעבר של רשת 13, מוטי בר זיו, בתביעה על סך 471,600 שקל בגין מענקים שלא ניתנו על עמידה ביעדים בשנת 2022. לדבריו בערוץ הפרו "ברגל גסה" את הסכם סיום העסקה שנחתם עמו. ברשת הודפים את הטענות ורומזים: "ההחלטה להיפרד ממנו לא נבעה מרקע מקצועי"
מערכת ice |  1
מוטי בר זיו (צילום יחצ)
המשנה למנכ"ל לשעבר של רשת 13, מוטי בר זיו, תובע את הערוץ ב-471,600 שקל על מענקים שנתיים שלטענתו לא הגיעו אליו כדין מאז שעזב את רשת כולל הפרשי הצמדה וריבית. ברשת 13 הודפים את הטענות.
כזכור, לאחר שנתיים וחצי בתפקיד, בר-זיו הודיע בספטמבר שנה שעברה על עזיבתו את רשת 13. בר-זיו שימש כמשנה למנכ"ל ופעל תחת המנכ"ל הנכנס יורם אלטמן (במרץ 2022), כמו גם ובעיקר אל מול המנכ"ל הקודם, אבי בן טל. במסגרת תפקידו היה אמון על הפעילות המסחרית של החברה ולהכנסות מפרסום. 
 
רקע הדברים: בר-זיו החל את תפקידו ברשת מיולי 2020 בתפקיד משנה למנכ"ל וסמנכ"ל הסחר. משכורתו ברשת 13 מוערכת במעל 70 אלף שקל ועל פי הסכם ההעסקה היה זכאי מדי שנה למענק שנתי של עד 6 משכורות בכפוף לעמידה ביעדים ובעיקר בכפוף לשיקול דעתו הבלעדית של המנכ"ל.
ואכן במהלך כהונתו בתפקיד קיבל בר-זיו מענקים מדי שנה - גם את המענק המקסימאלי ואף יותר. כך, בשנת 2020 קיבל מענק של 3 משכורות (נזכיר שהחל את עבודתו ביולי באותה שנה ולכן המענק היה יחסי לתקופת העבודה), ובשנת 2021 קיבל מענק של 8 משכורות: היינו מאות אלפי שקלים.
לדברי בר-זיו בכתב התביעה שהוגש לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב (בת-ים) על ידי עורכי דינו קרן מימון סנדלר ותרזה לס-גרוס ממשרד עורכי דין שבלת ושות', בהסכם סיום ההעסקה שלו ולאחר דיון בין הצדדים הוחלט כי יהיה זכאי למענק גם בגין שנת 2022, כאשר תשלום המענק ישולם יחד עם משכורת דצמבר 2022. 
אולם, לדברי כתב התביעה, רשת מדיה בע"מ (חברת התוכן המפעילה את ערוץ 13) "הפרה ברגל גסה" את ההתחייבות שלה כלפיו וכי המענק לא שולם לו כלל. עוד מוסיף בר-זיו כי בפגישה שקיים עם סמנכ"ל הכספים של רשת בינואר השנה נאמר לו כי הוא לא זכאי לבונוס שכן לא עמד ביעדים וזאת מבלי שנמסרו לו נתונים כלשהם ועוד שהשיקול להבאת מענק היא על פי המנכ"ל בלבד אף אם היה זכאי למענק על פי היעדים, שכן השיקול למענק ניתן על פי שיקול דעתו הבלעדי של המנכ"ל בלבד.
בר-זיו הודף את שתי הטענות הנ"ל. לדבריו, הוא עמד ביעדי שנת 2022 ("טענת הנתבעת כי התובע לא עמד ביעדים היא טענה תמוהה עד מאוד ואף לא סבירה"), ולדבריו המענק הוחלט כהתחייבות מפורשת שנקבעה בהסכם סיום העסקה לאחר מו"מ בין הצדדים. כך, באם אכן המנכ"ל הוא היחיד ששיקול דעתו מכריע לקבלת מענק: "היא טענה שנטענת בחוסר תום לב באופן קיצוני, מנוגדת לקבוע בהסכם סיום העסקה ואם אכן הנתבעת סברה כך בעת חתימתה על ההסכם לסיום העסקה מבלי שגילתה דעתה בעניין זה ותוך שהשאירה את הנוסע המפורש בו נקבע כי המענק ישולם לתובע, הרי שניהול המו"מ על ידי הנתבעת בעניין זה נעשה בחוסר תום לב קיצוני ואף תוך הטעיה מכוונת ובכל מקרה עומד בניגוד לקבוע בהסכם שסיום העסקה בו לא נכתב דבר אודות שיקול הדעת".
לכן בר-זיו דורש לקבל את נתוני תקציב הכנסות מתוכנן לשנת 2022 של מחלקת הסחר, נתוני ביצוע בפועל של מחלקת הסחר לשנת 2022 לרבות לאחר שקלול הרייטינג, נתוני הרייטינג עצמם והעתק מהסכמי הסחר עם משרדי המדיה שיש בהם התחייבות רייטינג ופיצוי רייטינג חסויות. 
ברשת 13 הגיבו לטענות של בר-זיו כבר במרץ השנה וחזרה על טענותיה כי בר-זיו לא עמד ביעדים שנקבעו למענק וסיכום התוצאות השנתיות הגיעו מתחת ליעד ועל כן הדיון על בונוס שנתי הינו מיותר. עוד הוסיפו כי גם אם היה עומד ביעדים (מה שלא קרה, לדברי רשת), ספק אם היה מנכ"ל היה מאשר את המענק. ברשת גם לא הסכימו להעביר לו את המסמכים שדרש שכן מדובר בנתונים מסחריים וסודיים, אך הסכימה לפשרה להעביר את את הנתונים למשרד רואי חשבון חיצוני עמם רשת עובדת, ושמשרד רואה החשבון הנ"ל יכריע סופית אם עמד ביעדים אם לאו.
בר זיו מוסיף לטעון על כך שגם ברבעון האחרון של שנת 2022 לא הייתה עמידה ביעדים, לעומת שאר השנה, ובכך השקלול הסופי השנתי נגרע, הרי זה מגיע כתוצאה מכך שרשת לא אפשרה לו לסיים את עבודתו במהלך תקופת ההודעה המוקדמת, לא זו אף קיצרה לו את תקופת ההודעה המוקדמת שבמהלכה היה אמור לעבוד בפועל ("תוך שהיא מפרה ברגל גסה את הסכם סיום העסקה"), ואף על פי שהיה אמור לעבוד בפועל עד ה-31.10 בשנת 2022, כבר ב-19 לחודש בוטל לו תג הגישה לבניין והוא נותק מכלל המערכות. 
לסיכום, למרות הצדדים להגיע להסכמות, הניסיון נכשל ומשכך הוא הגיש את התביעה. מענק מקסימאלי של 6 משכורות - סכום של 462,300 שקל, ובצירוף הפרשי הצמדה וריבית וסך הכול: 471,600 שקל. ובנוסף קבלת כלל המסמכים והנתונים דרש.
מרשת 13 נמסר ל-ice: "מוטי בר זיו קיבל מרשת את כל הכספים המגיעים לו על פי הסכם העבודה והסכם הפסקת העבודה שלו.  ההחלטה להיפרד ממנו לא נבעה  מרקע מקצועי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    השתן עלה לו לראש
    הילה 05/2023/03
    הגב לתגובה זו
    4 2
    ובגלל זה הוא לעולם לא ימצא עבודה בתפקיד בכיר
    סגור