משפט
איקאה תפצה לקוחה בחצי מיליון שקל: זו הטעות שעשתה
בחודש אוגוסט 2017 לקוחה שביקרה במתחם המסעדה באיקאה, שהיה הומה במיוחד באותו היום, החליקה ונפלה בעוצמה על הרצפה. הנפילה גרמה לה לשבר בירך, שהצריך ניתוח לשם קיבועו בשלושה ברגים. בשל התרשלות בכמות המנקים באותו היום, הרשת שילמה ביוקר
איקאה משלמת ביוקר. בית משפט השלום בירושלים פסק לטובת אישה בת 59 שהחליקה על ירק בסניף הרשת בראשון לציון ונפצעה במתחם ההסעדה, סכום של כחצי מיליון שקל. מוחמד חאג' יחיא השופט קבע שהייתה התרשלות ביצירת סביבה נקייה ממפגעים ובטוחה לסועדים.
מדובר בתאונה שהתרחשה בחודש אוגוסט 2017, כאשר הלקוחה שעוסקת בחינוך גופני, עם ותק רב שנים, ביקרה בסניף עם בתה ונכדתה. במתחם המסעדה שהיה הומה במיוחד באותו היום, היא נטלה מגש עם מזון מהדלפק של הגשת האוכל וניגשה אל הקופה, אלא שבדרך החליקה ונפלה בעוצמה על הרצפה. הנפילה גרמה לה לשבר בירך שהצריך ניתוח לשם קיבועו בשלושה ברגים.
המורה הגישה תביעה נגד הרשת וחברת הניקיון שפועלת בה כשנה לאחר מכן, ושם היא טענה שתפקודה כמורה לחינוך גופני נפגע. בעקבות התאונה, הפציעה השביתה אותה לתקופת מחלה של כמה חודשים וגם כשחזרה נאלצה להמעיט בשעות עבודה.
איקאה וחברת הניקיון טענו מנגד כי הן עשו את המוטל עליהן, וכי "לא ניתן להעמיד עובד ניקיון בכל מטר רבוע על מנת שיגן על העוברים ושבים ממפגעים", על פי YNET. נטען נגד התובעת שהיא הלכה בלי לשים לב היכן ושגם לה היה חלק בתאונה.
אבל השופט חאג' יחיא פסק: "ניסיון החיים מלמד כי הימצאות ירק או פרי (במיוחד אם הוא נוזלי) על רצפה שטוחה עלול להוות מפגע בטיחותי מאחר והוא מעלה את רמת הסיכון להחלקה או אובדן שיווי משקל, לנפילה ולפגיעה בגוף". השופט הסביר מספר כה מועט של מנקים ביום כזה עמוס במבקרים כפי שהיה, כשהיו בפועל רק 3 במקום 13 בימים רגילים, אינו מספיק על מנת לבצע שירותי ניקיון בצורה נאותה.
עוד ב-
על כן, קבע שלחברת הניקיון יש חלק בשיעור של 80% בנזקים. יתרת האחריות (20%) הוטלה על איקאה. התובעת זכתה לפיצוי בסך 491,500 שקל בגין כאב וסבל, הפסדי שכר, גריעה מכושר ההשתכרות, ימי מחלה, הוצאות וניידות, זכויות סוציאליות ועזרת הזולת.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



