משפט

תומא סלימאן: "הממשלה הפקירה דמנו, ממוטטת את החברה הערבית מבפנים"

בריאיון ל-ice מתפוצצת ח"כ עאידה תומא סלימאן על הממשלה ואומרת בין השאר כי: "הממשלה לא רק הפקירה את דמנו וביטחוננו בידי שר גזען תומך טרור ומלבה תבערות  אלא הובילה את האוכלוסייה הערבית לאובדן תקווה בכל פעילות או מחאה שתגאל אותה מהמצב הנוראי"

דוד זולדן | 
ח"כ עאידה תומא סלימאן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הרצח של מנכ"ל עיריית טירה, עבד אלרחמן קשוע, והשלכת הרימון לעבר ביתו של ראש העיר רהט, עטא אבו מדיגם, חשפו עד כמה נתונים נציגי המגזר הערבי למרותם של משפחות הפשע. האירועים המחרידים הללו מצטרפים לניסיונות חוזרים ונשנים לפגוע בנבחרי ציבור ערבים ובני משפחותיהם בתקופה האחרונה, כאשר רק לפני שבועות ספורים היו אלה בניו של ראש מועצת טובא זנגריה, המאוים בדרגה 6 ושניצלו מירי לעבר רכבם.
רק בחודש מאי פתחו אלמונים באש צולבת לעבר ביתו של ראש המועצה המקומית ערוער שבדרום וחודשיים לפני נפגע גם ביתו של ראש מועצת ערערה שבנגב. רצף האירועים הללו מדירים שינה מנציגת מפלגת חד"ש, ח"כ עאידה תומא סלימאן שדורשת לעצור את הכאוס בחברה הערבית ובריאיון ל-ice מתפוצצת על הממשלה ומפנה אצבע מאשימה עם מסר חד ונוקב. 
מה הציפיות שיש לך ממובילי המדיניות ביחס למפלס הרציחות בחברה הערבית שמטפס בקצב מחריד?
"סמוטריץ - בן גביר - נתניהו מובילים קו משת"פ עם ארגוני הפשיעה, יושבים על הגדר, נותנים לטרור ולפשיעה להשתולל וגוזרים קופונים של עוד ועוד גזירות על האוכלוסייה עצמה".
 
האם ההצעה לדחות את הבחירות לרשויות מעידה על כוונה למסמס או לפתור את הסוגיה הנפיצה והבוערת?
"ההצעות לדחות את הבחירות ברשויות המקומיות הערביות מעידות על כוונותיה של ממשלה זו, במקום להדק את הביטחון ולהכות ביד ברזל בארגוני הפשיעה שוב מענישים את הציבור. ואז מה? ימנו וועדות קרואות או ישאירו את השטח מופקר לידי הפושעים? חוסר המעש של הממשלה הינו מעש ועוד איך. ראש הממשלה בפגישתו אתנו - הח"כים מחד"ש - תע"ל הבטיח בתחילת חודש יוני שיטפל בעניין. בינתיים ראינו מה נעשה ע"י שריו והוא ממלא פיו מים. חוסר מעש במקרה הזה הינו מעש".
נדמה שקולכם רפה וכמעט אינו נשמע בסוגיה הזו, האם אתם מתכוונים להחריף את המאבק?
"האוכלוסייה הערבית מבינה שהמאבק של הרשויות המקומיות בעניין התקציב הינו מאבק על העתיד של כולם. נכון שרבים מבוהלים ובצדק אבל כבר מבינים שחייבים להגן על עצמנו ועל עתיד ילדינו. הממשלה רוצה להחזיר אותנו לימי השלטון הצבאי בכל מיני החלטות כמו לבטל בחירות להקים משמר לאומי מלוחמים, והכנסת השב"כ וחוקים דרקונים ולנו יש רק דרך אחת להמשיך. נאבקנו אז ונאבק גם היום כדי להגן על עצמנו".
בן גביר הציע לערב את השב"כ, האם זה לא מרמז על נכונות מצדו להיכנס לעובי הקורה ולטפל במצב הנוכחי?
"הממשלה לא רק הפקירה את דמנו וביטחוננו בידי שר גזען תומך טרור ומלבה תבערות אלא גם מובילה מדיניות שחותרת למיטוט החברה הערבית מבפנים והובלת האוכלוסייה הערבית לאובדן תקווה בכל פעילות או מחאה שתגאל אותה מהמצב הנוראי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה