דעות

סמוטריץ' - זה כסף שמגיע לנו, אנחנו לא מבקשים נדבות

ממשלת השינוי דאגה לצמצום פערים על ידי החלטת תקדימית להעביר הקצאות לרשויות הערביות. הממשלה הנוכחית אישרה את אותה תכנית אבל השר הגזעני סמוטריץ' בכוונה מקפיא ולא מעביר את התקציבים ונזכר אחרי שנה שצריך לבנות מנגנון אבל זה רק תירוץ
ח"כ יאסר חוג'יראת |  4
יאסר חוג'יראת (צילום פייסבוק/ יאסר חוג'יראת)
השתתפתי בהפגנה של ראשי הרשויות והחברה הערבית על הקפאת התקציבים שהם זכות שלנו ושל כל אזרח ערבי במדינה. הכספים מוזרמים להתנחלויות ולחיזוק הכיבוש במקום להשקיע אותם בחברה הערבית.
בנוסף הייתי עד לאלימות המשטרתית נגד המפגינים הערבים, המג"בניקים התנפלו על אישה ערביה שהשתתפה בהפגנה, לפושעים לא עושים את זה. לנו יש זכות לחיות בכבוד. לנו יש זכות להילחם על הקיום שלנו ושל ילדינו, לנו יש זכות לתת לילדינו החינוך הכי טוב כמו לכל ילד במדינה. ממשלה גזענית אשר בראשה עומדים שרים גזענים מורשעים שהמדינה לא מעניינת אותם - לא ערבים ולא יהודים שרוצים לחיות ביחד.
 
אותם מעניין אך ורק איך לבנות התנחלויות על אדמה של פלסטינים, לממן נערי גבעות עבריינים שכל בוקר וערב תוקפים פלסטינים העובדים את אדמתם. חבורה של גזענים שלא רואה אף אחד ממטר. כך לא מנהלים מדינה - זה המתכון לפירוק המדינה.
ממשלת השינוי דאגה לצמצום פערים על ידי החלטת תקדימית שלפי הדו"ח של המשרד לשוויון חברתי כל הכסף הועבר למשרדי הממשלה במהלך 2022. הממשלה הנוכחית אישרה את אותה תכנית אבל השר הגזעני סמוטריץ' בכוונה מקפיא ולא מעביר את התקציבים.
החובה מוטלת עליו לדאוג להעביר את הכספים ולפקח עליהם. סמוטריץ' נזכר כמעט שנה אחרי שצריך לבנות מנגנון אבל זה רק תירוץ. הגיע הזמן להפנים שהחברה הערבית מהווה כ- 21% מאזרחי המדינה ומשלמת מיסים במיליארדים. זה כסף שמגיע לנו, אנחנו לא מבקשים נדבות.
הכותב: יאסר חוג'יראת, חבר הכנסת מטעם סיעת רע"מ, דוקטור לגנטיקה ובעבר ראש המועצה המקומית ביר אל־‏מכסור ומנהל ומרצה במוסדות שונים, בפרט בתחום התמחותו
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הכסף של הותיקים שמולאם עי האוצר יחזור לותיקים לקצבתם
    דלית 08/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכסף בביטוח לאומי של הותיקים שזורם לאוצר מ 2003 לצרכים אחרים ולא כפי שנקבע בחוק.
    סגור
  • 3.
    חשוב שהכסף אכן יגיע לאזרחים אבל לא לעבריינים. (ל"ת)
    מן הראוי 08/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    כישלון ממשלתי ורשויות מושחתות מה עושים שאלה קשה
    Eden reznik 08/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך ליצור מנגנון שימנע הגעת הכספים לגורמים פליליים. בנוסף דוחות מפורטים מצביעים על הונאות במגוון דרכים שבהם תקציבים המיועדים למטרות ציבור מנוצלים למטרות אחרות, וכן דיווחים כוזבים ומניפולציות במטרה לקבל כספים במרמה. הדוחות מוכיחים שלא מדובר ב"עשבים שוטים" אלא במרבית הרשויות המקומיות הערביות. ועדיין, הממשלות לדורותיהן היו צריכות ליצור מנגנון ברור להעברה ופיקוח של התקציבים. אין ספק שמדובר בכישלון של הממשלות. עבודה קשה זה לא כיף ולא פופוליסטי, אבל זה מה שנדרש ממנהיגות אחראית. מצד אחד הממשל נכשל ומצד שני הרשויות נוכלות. המטרה למנוע התעסקות בכיבוי שריפות ולתכנן קדימה למען הציבור.
    סגור
  • 1.
    מגיע..?
    שלןמי 08/2023/24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לכם כן לעבריינים לא אל תתבלבל
    סגור