משפט

הקבלנים נגד ראשי הערים: האם אתרי הבנייה בגוש דן יפתחו?

התאחדות התעשיינים הצטרפה לעתירה המנהלית של בוני הארץ לפתיחת אתרי הבנייה בגבעתיים, חולון ובת ים. הערכה: תוך שבועות - מפעלים יאלצו לדומם קווי ייצור. כהן ונובוגרוצקי: "הפסקת העבודות תרגום להשבתה מוחלטת, החלטת הרשויות המקומיות לא הגיונית ונעשתה בחוסר סמכות"
מערכת ice |  1
שוק הנדל"ן בישראל (צילום shutterstock)
בית המשפט המחוזי בתל אביב, אישר היום (רביעי) את בקשת התאחדות התעשיינים להצטרף לעתירה המנהלית של התאחדות בוני הארץ, לפתיחת אתרי הבנייה בגבעתיים, רמת גן ובת ים. בבקשה להצטרף לעתירה נטען כי סגירת אתרי הבנייה פוגעת קשות בתעשיית חומרי הבנייה, שמחזור המכירות שלה שלה שנאמד בכ-25 מיליארד שקל בשנה, ומעסיקה עשרות אלפי עובדים, צנח ביותר מ-50 אחוז מאז תחילת המלחמה.
בהינתן המצב הנוכחי, הרי שתוך כמה שבועות, מפעלי תעשייה מהענף יצטרכו לדומם קווי ייצור לחלוטין. יו"ר איגוד מוצרי הצריכה והבנייה של התאחדות התעשיינים ומנכ"ל תרמוקיר, אלי כהן ויו"ר איגוד תעשיות מתכת חשמל ותשתית בהתאחדות התעשיינים ויו"ר דירקטוריון חד אסף תעשיות בע"מ, אברהם (נובו) נובוגרוצקי: "תעשיית הבנייה נכנסה למלחמה בתקופה של האטה משמעותית בפעילות".
 
את הירידה כהן ונובוגרוצקי נימקו: "ההאטה נבעה עקב ירידה בהתחלות הבניה ובמכירת דירות. הפסקת העבודות באתרי הבנייה מחמירה את המצב של הענף, ולאורך זמן תגרום להשבתה מוחלטת של מפעלים. ההחלטה של רשויות מקומיות להשבית באופן גורף אתרי בניה, לא רק שאינה הגיונית, אלא נעשתה בחוסר סמכות, ואנחנו מקווים שבית המשפט ישנה אותה".
בהתאחדות התעשיינים חברים למעלה מ-350 מפעלי תעשייה, בהם יצרני חומרי ומוצרי בנייה, מכל רחבי הארץ. מפעלים אלה מייצרים ומספקים מוצרים לאורך כל שרשרת הערך של משק הבנייה, החל ממחצבות החצץ והחול, יצרני ומעבדי ברזל לזיון בטון,  אקסטרודרים, ומבנאי אלומיניום, דרך יצרני בטון, דלתות וחלונות ממ"ד ואש, מעליות, ארונות חשמל, אספלט, מוצרי בטון, קונסטרוקציות דבקים אבקות יבשות, מזגנים, דודי שמש, כבלי חשמל ותקשורת, גבס ועוד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כסא
    דן 10/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראשי הערים ישלמו בכסאותהם עם יחזירו את האתרים לפעילות בנייה. העם סובל ולקבלנים אין מצפון רק כסף גדול מעניין אותם
    סגור