משפט

היועמ"שית הגיבה לפרסום על איסוף המסמכים על ידי אנשי נתניהו

היחסים בין ראש הממשלה לבין היועצת המשפטית לממשלה לא מזהירים, בלשון המעטה. לאחר שפורסם כי נתניהו אוסף מסמכים על הצבא והשב"כ בנוגע למחדל ה-7 לאוקטובר, היועמ"שית הוציאה הנחיה בנושא
מערכת ice | 
גלי בהרב-מיארה (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
ביום שישי האחרון פורסם בערוץ 12 כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אוסף מסמכים על צה"ל והשב"כ בנוגע למחדל החמור שהתרחש בבוקר ה-7 באוקטובר, בו חדרו המוני מחבלי חמאס ליישובי עוטף עזה וביצעו את הטבח הנורא.
אתמול (שני) פנתה בהרב מיארה באמצעות מכתב שניסח המשנה ליועמ"שית לראש המל"ל, צחי הנגבי, בו היא מנחה לאסוף מסמכים מסווגים שכאלה, אם באמת אלו נאספו על ידי ראש הממשלה או מי מטעמו, בניגוד לנהלים. פנייה זו נשלחה גם לראש השב"כ, רונן בר.
כמובן שנושא זה עורר סערה תקשורתית כבר מאז שהתפרסם ביום שישי האחרון, לאחר שעלתה טענה על ידי מספר אנשי תקשורת כי איסוף המסמכים, אם אכן קרה, נועד כדי שנתניהו יוכל להסיר מעצמו את האחריות למחדל, על אף שנאמר על ידו ועל ידי חברי ממשלה רבים כי לכל מי שישב בממשלה באותו בוקר נוראי, יש אחריות והדברים ייבדקו לאחר המלחמה.
דבר אחד ברור, בתום הלחימה כשהשקט יחזור, עד כמה שאפשר באזור מתוח כמו שלנו, לוועדה שתבדוק את פרטי המחדל של ה-7 באוקטובר, תהיה הרבה עבודה וזה עלול להיות אחד הדו"חות המטלטלים שהיו במדינת ישראל, אם לא המטלטל שבהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה