בארץ

ח"כ אליהו ברוכי: "המתחמקים משירות מסיבות אגואיסטיות צריכים להתגייס"

ח"כ אליהו ברוכי (יהדות התורה) בריאיון ל-ice: "מאז ומעולם, הדיחוי בו צידדו גדולי ישראל, היה 'תורתו אומנתו'. באלפי שנות קיומו של העם היהודי, בגולה ובארץ ישראל, לימוד התורה הוא מה שהחזיק אותנו כעם. מהסיבה הזאת אפשר לדחות גיוס לצבא"
דוד זולדן | 
אליהו ברוכי (צילום ויקיפדיה)
ח"כ אליהו ברוכי (יהדות התורה) בריאיון ל-ice מדבר לא רק על חוק הגיוס הנפיץ אלא גם על יחסי החוץ של ישראל נוכח המצור הבינלאומי המתהדק ואל מול היחסים העכורים עם ממשל ביידן: "הידידה הגדולה של ישראלה עסוקה במערכת בחירות, ויש לשיקול הפוליטי-מקומי השלכות על היחס שלהם למלחמת הקיום כאן אצלנו. 'עם לבדד ישכון' זה המתכון לקיומו של העם היהודי".
בוא נדבר רגע על החרדים שעושים שימוש לרעה בחוק: "תורתו אומנותו" - האם פשרה היא מילה גסה לפחות בנוגע לאלה שאינם לומדים כאשר מדינת ישראל במלחמה?
"מאז ומעולם, הדיחוי בו צידדו גדולי ישראל, היה 'תורתו אומנתו'. אנחנו לא נגד הצבא חלילה. וודאי לא מעודדים השתמטות על רקע שהוא לא תמיכה בעם ישראל. באלפי שנות קיומו של העם היהודי, בגולה ובארץ ישראל, לימוד התורה הוא מה שהחזיק אותנו כעם. מהסיבה הזאת אפשר לדחות גיוס לצבא. אם המילה פשרה היא פגיעה בלומדי התורה, לא תהיה לכך שום היתכנות. אם זה בנוגע לאלו שמתחמקים משירות צבאית בגלל סיבה אחרת, אז וודאי שצריך להסדיר זאת". 
 
ישראל בבידוד בינלאומי ונדמה כי גם הידידה הגדולה מפנה את גבה. האם "עם לבדד ישכון" הוא המתכון הנכון לנצח במערכה?
"אני לא עוסק בענייני החוץ של מדינת ישראל. משתדל לעסוק במה שאני טוב. אבל מתקשה להסכים עם הקביעה שבשאלה. הידידה הגדולה של ישראלה עסוקה במערכת בחירות, ויש לשיקול הפוליטי-מקומי השלכות על היחס שלהם למלחמת הקיום כאן אצלנו. 'עם לבדד ישכון' זה מתכון לקיומו של העם היהודי. אני לא חושב שהפירוש של הפסוק הוא לריב עם אומות העולם. בהחלט, לעמוד על הייחודיות שלנו כעם". 
החמאס שואב עידוד מההתפתחויות הבינלאומיות נגד ישראל ומציב תנאים שישראל כנראה לא תקבל. מה מדרישות חמאס לשיטתך אסור לקבל והם מבחינתך קו אדום?
"בשל העובדה שאני מייצג ציבור שברובו, תורם את חלקו למאמץ המלחמתי בלימוד תורה, אני נמנע מלתת עצות ללוחמים ולמפקדים העושים לילות כימים על מנת להשיב את הביטחון על כנו, ואת אחינו הנתונים בצרה ובשביה לחיק משפחתם. כל שאני יכול זה להתפלל שיזכו לעצה טובה וסייעתא דשמיא מעל לדרך הטבע".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה