בארץ

בכירים במשק קוראים להוצאת נתניהו לנבצרות: "יגרור את ישראל לתהום"

כ-50 אישי מפתח בצה"ל, במערכת הביטחון ובאקדמיה פנו ליועמ"שית לממשלה גלי בהרב מיארה. במכתבם, ציינו כי הם מביעים אי אמון בכשירותו של רה"מ לקבל החלטות במהלך המלחמה. לדבריהם, "נתניהו הוכיח כי הוא מעדיף לא אחת את טובתו האישית על פני טובת המדינה" ועליו "לפנות את מקומו למנהיגה או למנהיג שיהנו מאמון הציבור"
מערכת ice |  2
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
לנוכח מה שנראה כמשבר ביחסיה של ישראל עם ארה"ב וההכרעות הקרובות לגבי המשך המלחמה, בכירים בהייטק ובמשק הישראלי שיגרו  אמש (חמישי) מכתב פתוח לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו הם מביעים אי אמון בכשירותו לקבל החלטות במהלך המלחמה. ליוזמה הצטרפו בכירים לשעבר בצה"ל, במערכת הביטחון ובאקדמיה, ועל המכתב חתמו בסך הכל יותר מ-50 בכירות ובכירים.
בין החותמים, הנמנים על קבוצת "מבצר הדמוקרטיה", נמצאים מייסדי אורמת וחתני פרס ישראל לתעשייה, יהודה ודיתה ברוניצקי; יזמי ומשקיעי ההייטק דב מורן, ינקי מרגלית, יובל רכבי, דליה פרשקר, יואל חשין ורון גורה; הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, אלוף במיל' נמרוד שפר, אלוף מיל' גיא צור, תא"ל במיל' גיורא ענבר, תא"ל במיל' רון כתרי, תא"ל במיל' עופר לפידות, תא"ל במיל' חיים גופן ואל"מ במיל' יוסי לנגוצקי.
 
בנוסף, נשיא האקדמיה למדעים וחתן פרס ישראל, פרופ' דוד הראל, והפרופסורים רבקה כרמי, מנחם מגידור, ניב אחיטוב,  חגית מסר ירון, שמעון ינקלביץ וישעיהו תדמור. במכתב הם כותבים: "אנו, החתומים מטה, מביעים אי-אמון בכשירותו וביכולתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להנהיג את ישראל בהכרעות כבדות המשקל סביב המשך המלחמה ולקראת היום שאחריה".
"זאת, לנוכח היותו של נתניהו שקוע עד צוואר בניגודי עניינים בין חובתו לפעול למען טובת המדינה לבין האינטרס האישי שלו בהימשכות המלחמה כדי לדחות את משפטו הפלילי ולהימלט מאימת הדין".  לדברי הכותבים, "משפחות החטופים, תושבי הדרום והצפון שפונו מבתיהם, החיילים בסדיר ובמילואים המסכנים את חייהם, בעלי העסקים המשלמים מחיר כלכלי עצום במלחמה, וכלל אזרחי ישראל החיים במציאות מדממת כבר קרוב לחצי שנה – כל אלה זכאים להיות בטוחים כי ההחלטות לגבי העסקה שעל הפרק ולגבי המלחמה מתקבלות אך ורק על סמך שיקולים עניינים לטובת המדינה וללא חשש למעורבות של שיקולים אישיים". 

תיאלץ להכריע בשאלת הנבצרות? היועמ"שית לממשלה גלי בהרב-מיארה (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)
בהמשך המכתב כתבו הבכירים כי "אנו ניצבים בפני צומת גורלי בניהול המלחמה ובהבטחת עתידה וחוסנה של מדינת ישראל אחרי 7 באוקטובר. ההנהגה נדרשת כעת להכרעות לגבי המשך המלחמה, המאמצים לשחרור החטופים, היחסים עם ארצות הברית והיום שאחרי בעזה – ואחת כמה וכמה להכרעות גורליות בקשר לחזית בצפון. ברגע קריטי זה, הציבור ואנחנו בתוכו אינו נותן אמון בראש ממשלה המצוי בניגודי עניינים כה חריפים, ואשר הוכיח כי הוא מעדיף לא אחת את טובתו האישית בדחיית המשפט על פני טובת המדינה". 
בסוף המכתב הם קוראים ליועמ"שית להכריז על נבצרותו של נתניהו: "המשך הצעידה במסלול הנוכחי, שבו ההחלטות החשובות ביותר מתקבלות בניגודי עניינים חריפים מצד הקברניט, צפוי לגרור את ישראל לתהום. על כן, לקראת ההכרעות הדרמטיות שעל הפרק, וההכרח להבטיח כי הכרעות אלה מתקבלות אך ורק בהתאם לשיקולים עניינים ומקצועיים, אין מנוס מיציאתו לאלתר של ראש הממשלה לנבצרות".
לדבריהם, לנתניהו קיים לכאורה אינטרס האישי בהארכת המלחמה כדי לעכב את משפטו הפלילי. "על נתניהו לפנות את מקומו למנהיגה או למנהיג שיהנו מאמון הציבור בניקיון כפיהם, בטוהר מידותיהם ובהיותם חפים מניגודי עניינים. רק כך ישוקם אמון הציבור בהנהגה בשעה גורלית זו. ככל שנתניהו לא ייעשה כן מרצונו בתוך ימים ספורים, אנו מצפים מהיועצת המשפטית לממשלה לפסול את כהונתו בשל ניגוד העניינים או להורות על נבצרות נתניהו מלהמשיך ולמלא את תפקיד ראש הממשלה עד תום מצב ניגוד העניינים בהתאם לחוק-יסוד: הממשלה".

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כל הבכרים הם קול אחד בקלפי מעניינים את הת (ל"ת)
    מממ 04/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כול המושחתים שרוצים מדינה פלסטינית ! ותמכו בסרבנות ! (ל"ת)
    אסף 03/2024/29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור