בארץ

פיקוד העורף בהחלטה דרמטית: אלו ההנחיות החדשות לציבור

בעקבות הודעת פיקוד העורף בחצות: המסגרות החינוכיות בערים השונות ייפתחו היום בשעה 10:00. על אף ההתראה הקצרה והשעה המאוחרת בה נמסרה ההודעה לרשויות, תתבצע פתיחת המסגרות החינוכיות בשעה המדוברת. הנ״ל כולל הסעות ואת כלל המסגרות בהן חינוך מיוחד הפועל בעיר ומעונות יום
מערכת ice | 
שגרת לימודים במלחמה (צילום שאטרסטוק)
בתום הערכת מצב הוחלט כי החל מהבוקר  (שני) בשעה 00:00, יבוצע שינוי במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף. במסגרת השינויים הוחלט על חזרת הפעילויות החינוכיות בכל רחבי הארץ. באזורי הנחיה קו עימות ועוטף עזה יתאפשרו פעילויות חינוכיות בכפוף להגבלות. כמו כן, הוסרה הגבלת ההתקהלות באזורים הנמצאים במדיניות ירוקה.
בעקבות הודעת פיקוד העורף בחצות: המסגרות החינוכיות בערים השונות ייפתחו היום בשעה 10:00. על אף ההתראה הקצרה והשעה המאוחרת בה נמסרה ההודעה לרשויות, תתבצע פתיחת המסגרות החינוכיות בשעה המדוברת. הנ״ל כולל הסעות ואת כלל המסגרות בהן חינוך מיוחד הפועל בעיר ומעונות יום. גם החינוך הבלתי פורמאלי ישוב לפעילות כולל חוגים ומרכזים קהילתיים. 
 
כמו כן, החופים ישובו לפעילות מלאה ותוסר הגבלת ההתקהלות עד 1,000 איש, זאת אומרת שגם הופעות, חתונות גדולות ואירועים במרחב הציבורי יוכלו להתקיים לפי שעה. ההנחיות החדשות בתוקף עד ליום שלישי, 16 באפריל 2024, בשעה 18:00.
על פי הודעת משרד החינוך: "לאור השינויים במדיניות פקע"ר(אמש בחצות)  משרד החינוך מודיע כי הפעילויות החינוכיות בחופשת הפסח יוחזרו בכל רחבי הארץ. באזורי קו עימות ועוטף עזה יתאפשרו פעילויות חינוכיות בכפוף להגבלות. החזרה לפעילות תהיה הדרגתית בהתאם לזמן ההתארגנות הנדרש , הנחיות הרשויות המקומיות ומפעילי התוכניות ובכלל זה מסגרות החינוך המיוחד".
מור דקל יו״ר העמותה למען הילד בגיל הרך: "בחינוך לא מתנהלים כמו במלחמה. אתמול בחצות החליטו צה״ל ופיקוד העורף להסיר את המגבלות ולפתוח את הלימודים והקייטנות כסדרם. הכאוס שנוצר מהבוקר להורים, לילדים, לרשויות ולמפעילים הוא בלתי נתפס אי אפשר להכין מערכת פורמלית ובלתי פורמלית מדקה לדקה מדובר על מדריכים, אבטחה, מזון והסעות בעיקר לחינוך המיוחד".
"כמות הפניות שהעמותה מקבלת מהבוקר היא לא ריאלית ממש משבר בזמן חירום - הורים ללא פתרון כי לא כל המקומות הצליחו לפתוח, רשויות שלא מצליחות להתמודד עם העומס, עובדים שלא קמו לעבודה וילדים שנשלחו ללא אוכל למסגרות, מעונות פרטיים שלא מצליחות לתפוס את העובדות שלא קמו, קייטנות פרטיות שלא עומדות ביעד וההורים בעצבים כי צריכים לצאת לעבודה. ומה עם הנפש של הילדים? בבית אחד ילד כן הולך לקייטנה וילד אחר לא ?! איפה טובת הילדים?! החלטות כאלה צריכות להתקבל בכובד ראש עם שיתוף פעולה של הרשויות שהן הגוף המבצע בפועל. פיקוד העורף לצערי לא השכיל שתוכנית ״ממדים ללימודים״ לא תקפה למערכת חינוך מגיל לידה". הוסיף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה