בארץ

לזכרם של הנופלים: פרויקט ההנצחה העולמי המרגש של חללי צה"ל

עם השנים, קמו בישראל יוזמות רבות שנועדו להנציח את זכרם של חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה. אחת מאלו הוא המרוץ המסורתי "רצים לזכרם" כאשר כל רץ מקבל שם של נופל/ת להם הוא יקדיש את הריצה
מערכת ice | 
מירוץ רצים לזכרם (צילום עמותת דרך הרגליים)
בישראל, קמו יוזמות רבות שמוקדשות להנצחת חללי צה"ל ופעולות האיבה. אחת מהן היא מרוץ "רצים לזכרם". ביום הזיכרון הקרוב, המרוץ יתקיים זו השנה השמינית. לאחר ההרשמה למרוץ, כל משתתף מקבל באופן אקראי שם נופל/ת ממאגר של עשרות אלפי הנופלים מאז קום המדינה ועד היום, לזכרו הוא מקדיש את הריצה. 
במרוץ אין נקודת זינוק או פודיום, אפשר לצאת אליו מכל מקום בו בוחרים והוא נערך באותה שעה בכל הארץ. במרוץ אפשר לרוץ, אולם ניתן גם לצעוד או לרכב על אופניים משום שלא מדובר במרוץ עם מנצחים אלא במיזם שמטרתו היא להנציח את זכרם של הנופלים. המרוץ פתוח לכל מי שמעוניין לרוץ לזכרו של אדם יקר ולזכרם של נופל/ת אקראי/ת ממאגר של עשרות אלפי נופלים מאז קום המדינה שקיים באתר "רצים לזכרם".
  
בועז יעקב, האיש שיזם ומוביל את "רצים לזכרם", גויס למילואים ב-7.10 ולחם בזירות השונות. בשירותו הצבאי, איבד כמה מחבריו הטובים ואת "רצים לזכרם" הוא ייסד מתוך מטרה להפוך את הריצה לפעילות לאומית ארצית ביום הזיכרון.
במסגרת שיתוף פעולה בין המחלקה לארגון וקשר עם ישראלים בתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית ל"רצים לזכרם" שרשם הצלחה בשני המרוצים הקודמים, מוזמנות גם השנה קהילות יהודיות וישראליות ברחבי העולם לקחת חלק במרוץ.

 בועז יעקב, צילום באדיבות: עמותת דרך הרגליים
בועז יעקב, מסר: "המרוץ חוצה מגזרים, עדות, דעות, ימים ויבשות ומטרתו לאפשר לנו כאומה וליהודים בתפוצות לזכור את כלל הנופלים באשר הם, מאז קום המדינה ועד היום. אני מזמין את כל עם ישראל ואת יהודי התפוצות להצטרף גם השנה למיזם המרגש הזה שכבר הפך למסורת עבור רבים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה