בארץ

גורמים בליכוד: "גם במחיר בחירות נוספות - סמוטריץ' לא בביטחון"

בליכוד מתארגנת מחאה נגד מסירת תיק הביטחון לסמוטריץ'. האם מדובר בתדרוכים שנועדו להפעיל לחץ על יו"ר הציונות הדתית או במרד של ממש?
דוד זולדן |  3
בצלאל סמוטריץ', יואב גלנט, בנימין נתניהו, אבי דיכטר ואריה דרעי (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, אוליביה פיטוסי)
גורמים בליכוד מבהירים לח"כ בצלאל סמוטריץ' על רקע דרישותיו לכהן כשר ביטחון: "נתניהו לא ייתן את תיק הביטחון לסמוטריץ' גם במחיר סבב בחירות נוסף". בליכוד מתקוממים ומוחים בפני נתניהו על התעקשות סמוטריץ' בביטחון ופונים ליו"ר מרכז הליכוד: "אנו חברי  מרכז הליכוד, מבקשים להביא את שאלת מינויו של בצלאל סמוטריץ' לשר ביטחון בממשלת הימין בראשות בנימין נתניהו להצבעה במרכז הליכוד. נא כנס את מרכז הליכוד לשם כך בהקדם האפשרי.
התדרוכים וההשמצות ההדדיות בין הציונות הדתית לליכוד עקב סירובו של בנימין נתניהו לתת לסמוטריץ' את תיק הביטחון עולים שלב ומעכירים את האווירה בין נתניהו לסמוטריץ'. גורמים בציונות הדתית הפיצו בשבוע שעבר הודעות נגד הליכוד ונתניהו ובליכוד למרות שלא רצו להיגרר לקרב הזה לא יכלו לאפשר לסמוטריץ' לירות אש חיה שתעבור ללא תגובה. האם נתניהו מנצל את הלחץ האמריקני כדי לסלק חובות לבכירי הליכוד? גורמים בקואליציה המתגבשת דווקא חושבים שכן. על פי הדיווחים, לנתניהו נאמר כי הממשל יתקשה להתנהל מול הבכירים בממשלת ימין-חרדים, במיוחד אם ראשי הציונות הדתית יכהנו בה כשרים בכירים.
 
בשבוע שעבר עוד נשמעו יוזמות שגיששו עם השותפים במחנה הממלכתי אלא שהקרב המסתמן הוא בין הליכוד לסמוטריץ' וגישושים עם המחנה היריב כבר לא על הפרק. גם אם האמריקאים פנו גם להנהגת יש עתיד והמחנה הממלכתי במטרה לייצר שיח עם הליכוד ולהציע חלופה לשותפות הנרקמת עם הציונות הדתית זה כבר לא על הפרק. בתרחיש כזה של שותפות רחבה שתניח את דעת וושינגטון יש להניח שממשלה רחבה שתזכה ללגיטימציה מלאה ולשיתוף פעולה מלא עם ארצות הברית, האיחוד האירופי ועם מדינות המערב - תבוא על חשבון הציונות הדתית שצפויה לפתוח חזית מסוכנת מול נתניהו.
בתרחיש כזה נתניהו לא מעוניין ומעדיף להסתכסך עם האמריקאים מאשר להסתבך עם בן גביר וסמוטריץ' אלא שנכון לתחילת השבוע לא נרשמה התקדמות בין הצדדים אולם על פי ההערכות עד סוף השבוע יושגו הבנות בין הצדדים. נכון לעכשיו הנתק בשיאו. 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הזוי
    אורח 11/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדיוק ככה .עדיף בחירות נוספות ולא סחיטה כוחנית ולא פרופורציונלית. ובטח בבחירות נוספות הוא לא יוםיע יותר בנוף הפוליטי ולצרף אותו לבנט
    סגור
  • 1.
    סמוטריץ הציבור יתנקם בך על יוהרתך ועל העיכוב בהרכבת הממ
    דניאל 11/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סמוטריץ הציבור יתנקם בך על יוהרתך ועל העיכוב בהרכבת הממשלה. תתבייש!
    סגור
  • לא !!אנחנו נתנקם[בבחירות] בנתניהו
    אשר 11/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נשתה לו קולות בוחרים בכמות כזו שלא נראתה מעולם
    סגור