בארץ

מלינובסקי רותחת על רוטמן: "זה מה שחשוב עכשיו?"

דם הנרצחים עוד לא יבש אבל הקטטות בין האופוזיציה לממשלה נמשכות כרגיל. ח"כ מלינובסקי מצפה מהממשלה לקחת פסק זמן מדיוני ועדת חוק ומשפט בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית  
דוד זולדן |  2
יוליה מלינובסקי, שמחה רוטמן (צילום נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת, פלאש 90/ יונתן זינדל)
ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) זועמת על יו"ר ועדת חוקה, ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) ומאשימה: "דם הנרצחים עדיין לא התייבש, פיגוע רודף פיגוע אבל שמחה רוטמן ממשיך בשלו ובשעה זו דן ברפורמה המשפטית שרק מפלגת את העם בזמן כל כך כאוב וקשה. זה מה שבאמת חשוב עכשיו? להתעסק בנושא שכל כך מפצל ומפריד בשעה שכולנו צריכים להיות מאוחדים וחזקים ביחד? ממליצה לחשב מסלול מחדש".
הביקורת של מלינובסקי באה על רקע הטבח המחריד בליל שבת וההסלמה הביטחונית שלמרות המצב הביטחוני הרגיש - ועדת החוקה של הכנסת תתכנס היום ותמשיך בדיונים על חוק יסוד. בין השאר תדון הועדה בחוק השפיטה, הקובע בין היתר כי לא ניתן יהיה לפסול חוק יסוד שעבר ברוב של 61 חברי כנסת בשלוש קריאות. לקראת הדיון, עו"ד גור בליי היועץ המשפטי של הוועדה העביר לחבריה חוות דעת משפטית נוקבת לנוסח של יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן.
בחוות הדעת של עו״ד בליי באשר לשינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים, ולפיו שר המשפטים יעמוד בראש הוועדה, ולצדו שני שרי ממשלה נוספים ושלושה חברי כנסת שהם ראשי הוועדות הבאות: ועדת הכנסת, ועדת חוקה והוועדה לביקורת המדינה, נטען כי הסעיף יביא לפוליטיזציה של תפקיד השפיטה.
עוד נכתב כי "גם במבט השוואתי על דמוקרטיות אחרות, נראה כי קשה למצוא שילוב של הגבלות כה משמעותיות על יכולתה של הרשות השופטת לבקר את הרשות המחוקקת והמבצעת". בחוות הדעת נטען כי הצעת החוק תשבש את הבלמים על הכוח השלטוני כאמצעי מרכזי בהגנה על זכויות אדם ועל 'כללי המשחק' של המשטר הדמוקרטי".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מלינובסקי היא מרגלת סובייטית להחזיר אותה למקום שממנו ב (ל"ת)
    מלי 01/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אין בעיה
    ש"ג 01/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאשר אופוזיציה תיקח פסק זמן מהפגנות - נדבר
    סגור