בארץ

יש את מי לשתף: המיזם החדש לגברים ליום הזיכרון

הכירו את מיזם "הקשב" - מיזם חדש המזמין גברים מכל רחבי הארץ להשתתף במעגלי שיח ברחבי המדינה ושמספק מרחב בטוח לגברים לשתף ברגשותיהם הקשורים ליום הזיכרון
מערכת ice | 
מיזם הקשב (צילום יח"צ)
לרגל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה, מיזם חדש מזמין גברים מכל רחבי הארץ להשתתף במעגלי שיח שנערכים ברחבי המדינה. מעגלי שיח אלו יספקו מרחב בטוח ומכיל עבור גברים המעוניינים לשתף ברגשותיהם הקשורים ליום הזיכרון.
שמו של המיזם החדש הוא "הקשב". במסגרתו יערכו מעגלי שיח לגברים בישובים: חיפה, ירושלים, ראש העין, הכפר הירוק, הרי ירושלים (שורש), כפר אוריה, קריית שמונה, קיבוץ כברי, חדרה, גן יבנה, מודיעין, הוד השרון, טבריה, ירוחם, פרדס חנה, יער ירושלים, מזכרת בתיה, רמת ישי, כלי, מצפה טל-אל ואפילו מפגש אונליין ובדרמסאללה בהודו.
 
המטרה היא לאפשר לגברים לבטא את עצמם באופן רגיש ואישי ביחס ליום הזיכרון, ולשמוע את החוויות האישיות שלהם שנוגעות ליום זה. "מטרת מיזם 'הקשב' היא ליצור מרחב בטוח לשיתוף עבור גברים, כך שכל אחד יוכל לבוא, לשתף ולומר את אשר על ליבו בכל הקשור ליום הזיכרון", מסביר גיא גרימלנד, מנחה אחד המעגלים בראש העין. "המטרה היא לא ליצור שיח פוליטי אלא לאפשר לכל אחד שמעוניין לחלוק את רגשותיו ולקבל תמיכה והבנה מגברים שעוברים דברים דומים במסגרת שיח שנערך באופן אינטימי במרחב מעגלי".
זאת השנה השנייה שהמיזם פועל. הוא נולד בשנה שעברה על ידי אסף שוורצמן ומיכאל קרן שביקשו לאפשר לגברים לפרוק ולשתף ביום הזיכרון, יום טעון במיוחד ברגשות ובתחושות. המיזם יצא לדרך בחיפה וכעת הוא מגיע לעשרות יישובים.
אסף שוורצמן הסביר כי "מיזם 'הקשב' הוקם לפני שנתיים כשאיציק סעידיאן שרף את עצמו. המקרה גרם לי לחשוב שלי יש צורך בדבר נוסף ביום הזיכרון, והוא לדבר על התחושות והרגשות שהיום הזה מביא ומעלה עימו. לגברים שהיו בצבא, השתתפו במלחמה, איבדו קרובים להם ואפילו חוות את הצבא כתקופה קשה, יום הזיכרון נחווה כיום שתמיד מעורר תחושות מאוד מורכבות וקשות, ובן רגע האבל והכאב מתחלף במחשה של יום העצמאות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה