בארץ

התעשיינים והקבלנים עתרו לבג״ץ: "השבתה פרועה ולא חוקית"

נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר: ״ההשבתה פוגעת קשות בעסקים, ביצרנים ובעובדים בישראל״. נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו: ״לא ייתכן שגוף כלשהו ישבית את המשק לצורך מאבק פוליטי״
 
מערכת ice |  1
רון תומר (צילום יוסי אלוני)
התאחדות התעשיינים והתאחדות הקבלנים בוני הארץ הגישו היום (ב'), באמצעות משרד עו"ד אילן בומבך ושות', עתירה לבג״ץ נגד ההשבתה ברשויות המקומיות. העתירה הוגשה נגד המרכז לשלטון המקומי והמרכז לשלטון האזורי שיזמו את המהלך. בעתירה נטען כי ההשבתה מובילה לפגיעה קשה בעסקים ובעובדים בישראל ובמיליוני האזרחים שנהפכים בעל כורחם לכלי משחק במאבק הפוליטי של הרשויות.
בעתירה נכתב: "דרך בלתי חוקית זו של השבתה, פוגעת גם בעסקים ומשלחי יד מגוונים המיוצגים על ידי התאחדות התעשיינים והתאחדות הקבלנים וכן במעגלים רחבים מאוד של אישים וחברות הקשורים עימם בקשרים עסקיים ופיננסיים, ובכוח העבודה של כל אלה, שייאלצו להיעדר מעבודתם בשל פגעי ההשבתה. הנזקים האדירים הצפויים מכל אלה, בעקבות אותה השבתת פתע, מסכנים את יציבות המשק כולו".
נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר: "הפרקטיקה של השבתות פרועות ולא חוקיות צריכה להיפסק. אין מקום להפרת החוק במסגרת מאבק פוליטי. ההשבתה פוגעת קשות במשק, בתושבים ובעובדים, ואין לכך כל הצדקה. כל מאבק שהרשויות צריכות לקיים מול הממשלה, הן יכולות וצריכות לקיים גם בלי השבתה, באמצעות כל הכלים המשפטיים והחוקיים שעומדים לרשותם, כפי שעושה כל אדם וארגון אחר שאינו מחזיק בסמכויות שמחזיקות הרשויות המקומיות. כל ניצול של הסמכויות הללו לרעה, הוא פגיעה באמון האזרחים ורווחתם ואינו חוקי".
 
נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו: "מבלי לדון לגופו של עניין בסוגיית קרן הארנונה, התאחדות הקבלנים בוני הארץ אינה יכולה לעמוד מנגד בשעה שהמרכז לשלטון המקומי ורשויות מקומיות רבות לוקחים כבני ערובה את בוני הארץ וחברות הבנייה בפרט, ואת אזרחי מדינת ישראל והמגזר העסקי בכלל, לצורך מימוש האינטרסים שלהם אל מול האינטרסים של ממשלת ישראל. לא ייתכן שגוף כלשהו ישבית את המשק לצורך מאבק פוליטי. השביתה הזו הינה שביתה בלתי חוקית בעליל ולכן דינה להיפסל ואנו מקווים שכך יפסוק בית המשפט".
בעתירה נכתב כי ההשבתה של השירותים אינה חוקית משני טעמים מרכזיים - "ראשית, מדובר בהשבתה פוליטית מובהקת. לא רק משום שהיא מכוונת כלפי הליך חקיקה במישור השלטון הלאומי, אלא אף בשל טיבו של הטעם העומד ביסודה", וכן נכתב כי הרשויות מנצלות לרעה את הסמכויות שניתנו להן במטרה לשרת את האזרחים, כדי לפגוע בהם. שנית נטען בעתירה כי "חלק מאותם שירותים מוניציפאליים מהווים מערכים התומכים בפעילותן של רשויות מוסמכות, שאינם ארגונים של הרשויות או המועצות האזוריות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    האם חברת
    איתי1 05/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תדהר לא השביתה את החברה ממניעים פוליטים לפני זמן קצר?
    סגור