בארץ

עכשיו זה רשמי: הבחירות לרשויות המקומיות ידחו

לאחר שדווח כי הכנסת תתכנס על מנת להכריע, אתמול ההחלטה נפלה והבחירות לרשויות המקומיות ידחו. מה התאריך החדש שנבחר?
מערכת ice | 
הבחירות לרשויות המקומיות 2023 (צילום פלאש 90/ מאיר וקנין, הילל מאייר, ויקיפדיה-באדיבות סיעת חיים בחיפה, פייסבוק/ משה ליאון, רון חולדאי)
בעקבות מלחמת חרבות ברזל החלה הכנסת לדון באפשרות לדחות את הבחירות לראשויות המקומיות בכמה חודשים. תחילה עלו שתי אופציות, הראשונה דחייה של שנה השנייה של כמה חודשים. 
בהמשך להחלטות שהתקבלו אתמול במליאת הכנסת, הוחלט לדחות את הבחירות לרשויות המקומיות לתאריך ה-30 בינואר 2024, עם אופציה לדחייה נוספת ככל שהנסיבות יחייבו זאת, ליום 27 בפברואר 2024.
 
בנוסף, כל ההליכים שהתקיימו עד ליום 16.10.23 ובכלל זה גם הרכב רשימות המועמדים, נשארים בתוקפם גם  למועד הבחירות החדש. כמו כן, הליכים לקראת הבחירות שאמורים היו להתבצע לאחר יום 16.10.23, יידחו בשים לב למועד הבחירות החדש.
המפקח הארצי על הבחירות, רו"ח ריאן גאנם, הודיע כי יפרסם את המועדים הקובעים החדשים  בשקיפות מלאה בפורטל הבחירות של משרד הפנים מייד לאחר השלמת הליכי החקיקה הנוספים בכנסת ישראל. 
הפיקוח הארצי על הבחירות ממשיך לפעול על פי תכניות הגיבוי שהוכנו מבעוד מועד גם לתרחיש מלחמה ונוקט בכל הצעדים הנדרשים כדי להבטיח מערכת בחירות הוגנת, אמינה ויעילה, בכל מועד שבו הן יקבע שהן יתקיימו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה