בארץ

יונה יהב: "חיפה לא ערוכה למלחמה, יש להקים קרן כספית"

על רקע התחממות הגזרה הצפונית והחשש מפני התלקחות צבאית מול חיזבאללה, מזהיר ראש העיר לשעבר של חיפה יונה יהב והמתמודד על ראשותה, כי עיריית חיפה אינה ערוכה למלחמה ופורש את תוכניתו בתרחיש לפיו בירת הצפון תותקף

דוד זולדן |  1
יונה יהב (צילום אלעד מלכה)
המועמד לראשות העיר חיפה, יונה יהב, האם חיפה ערוכה למלחמה?
"חיפה לא ערוכה מספיק טוב למלחמה. אני הובלתי את העיר גם במלחמת לבנון הראשונה וגם בשריפות הגדולות. ראשית צריך אמון במנהיגות העירונית. כיום יש לנו מערכת הגנה אווירית ועם כניסתי לתפקיד ראש העיר ארכוש מאות ממ״דים ניידים, אותם נפרוס בכל מוסדות החינוך ובמרחב הציבורי. חיפה צריכה להמשיך בשגרה עד כמה שניתן גם בשעת חרום. להבטיח ששנת הלימודים תימשך. בנוסף אני מתכוון לרוקן את כל החומרים המסוכנים מהמפרץ, ולאפשר לאוכלוסייההמבוגרת ולמשפחות עם צרכים מיוחדים להתפנות לבתי מלון מממוגנים. לתושבים יהיה ביטחון ושמירה על שגרת החיים בכל תרחיש תהווה את הניצחון הכי גדול על חיזבאללה".
מה הדבר הראשון שצריך לעשות?
"יש להקים קרן כספית מיוחדת של 300 מיליון שקלים אשר תיתן לעירייה להמשיך ולנהל את העיר בכל תרחיש וללא תלות בממשלה. כך עשיתי במלחמת לבנון השנייה כשגייסתי תרומות מידידיה של העיר בעולם ומהבנקים הגדולים, וכך אעשה גם הפעם".
מה יהיה עם החומרים המסוכנים במפרץ חיפה?
"אני התרעתי עוד לפני המלחמה כי תכנית הממשלה לפנות את מפרץ חיפה היא ממושכת מדי, וצריך לקצר אותה בשנתיים. כעת עם פרוץ המלחמה קראתי לשר הביטחון לפנות את החומרים המסוכנים ממפרץ חיפה, ואני מקווה שכך נעשה. עם שובי לתפקידי בכוונתי לפעול במרץ לפינוי המפעלים והחומרים המסוכנים, ממש כפי שהובלתי את פינוי מפעל האמוניה".
 
האם ערביי ישראל יצטרפו למערכה?
 "אני מאמין בעיר שלנו ובתושביה, ראש העיר צריך להיות כל הזמן בשטח, לא לאפשר לאף אחד להדליק פרובוקציות. חיפה היא דוגמה ומופת לחיים בשותפות, מודל שהרבה ערים מעורבות לומדים אותו וממנו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עציוני ילד חסר ניסיון ממומן על ידי הקבלנים
    מ 02/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפעם רק יונה
    סגור