תקשורת ומדיה

המרגל הישראלי מגיע להוליווד: הפקת הענק על הפרשה הסוערת

כמעט ארבעים שנה אחרי, סיפורו של "מרגל האטום" מרדכי ואנונו, אשר הסעיר את ישראל, מגיע למסך הגדול. סרט חדש יגולל את סיפורו של האיש שחשף לראשונה את יכולות הגרעין של מדינת ישראל. כל הפרטים 
מערכת ice | 
מרדכי ואנונו מתוך הראיון לאולפן שישי (צילום חדשות ערוץ 2)
הפרשה סביב מרדכי ואנונו, האיש שמסר מידע רגיש על יכולות הגרעין של ישראל הסעיר את מדינת ישראל בשנות ה-80. כעת, כמעט ארבעים שנה לאחר מכן סיפורו של ואנונו מגיע להוליווד במסגרת סרט חדש שנמצא בשלבי פיתוח.
כפי שנכתב אתמול (חמישי), במגזין וראייטי, הסרט על הפרשה, זכה לשם The Dimona Affair. על ביום הסרט הופקד הבמאי האוסטרלי פרד סקפסי, אשר יעבוד על פי תסריט שנכתב על ידי העיתונאי החוקר מורי רוזמרין. כמו כן, מפיק הקולנוע גרי דרטנל יפיק את הפרויקט ודניס דוידסון ישמש כמפיק בפועל.
 
כזכור, במהלך שנות ה-80, לאחר שפוטר מעבודתו כטכנאי בקריה למחקר גרעיני בדימונה, ואנונו מסר למגזין "סאנדיי טיימס" הבריטי, מידע מקיף אודות תכנית הגרעין הישראלית ויכולותיה של ישראל בתחום. הפרסום הכה גלים ברחבי העולם והיה למעשה ההוכחה הראשונה ליכולות הגרעיניות של מדינת ישראל. 
זמן קצר לאחר הפרסומים במסגרת מבצע של המוסד, ואנונו (אשר התגורר באותה העת בלונדון), פותה על ידי סוכנת של הארגון להגיע לרומא, משם נחטף לישראל ועמד למשפט בגין רגיל ובגידה במדינה. גזר הדין של ואנונו היה 18 שנות מאסר, עונש שריצה עד שחררו מהכלא בשנת 2004.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה