תקשורת ומדיה

רועי שרון לא יצטרך לחשוף את המקור לקלטת "חתונת השנאה"

שרון חשף לפני כשנתיים ב'חדשות 10' חגיגה של אנשי ימין קיצוני ששלפו במהלך חתונה נשקים ודקרו תמונה של ילד פלסטיני שנרצח. אחד החשודים דרש לחשוף את מקור הקלטת, ונדחה
אלכסנדר כץ | 
"חתונת השנאה" שחשף רועי שרון ב'חדשות 10' (צילום מסך: חדשות 10)
בקשתם של משתתפים ב"חתונת השנאה" שנעצרו על ידי שירותי הביטחון, כי העיתונאי רועי שרון יחשוף את המקור שלו לקלטת ששודרה בחדשות 10, נדחתה אתמול (יום ב') על ידי בית המשפט לנוער בבית משפט השלום בירושלים. שרון יוצג בידי עורכי הדין עופר וולך וטלי ליבליך.
השופט שמעון לייבו קבע כי "באיזון שבין הסיכון בחשיפת המקור לתועלת שעתידה לצמוח למבקש מחשית מוסר הסרטון, לא מצאתי כי חשיפת המקור תביא תועלת של ממש למבקש 4 ולאחרים. בכל אופן אלא באופן משמעותי המצדיק פגיעה בביטחון המקור".
כזכור, הסרטון ששודר במהדורת חדשות 10 בדצמבר 2015 על ידי שרון, אז כתב השטחים של חדשות 10 וכיום הכתב הצבאי של תאגיד השידור כאן, הציגה חגיגה של אנשי ימין במהלך חתונה של בני זוג מוכרים מהימין הקיצוני, במסגרתה נשלפו נשקים, בקבוקי תבערה וסכינים, ותמונתו של התינוק עלי דוואבשה שנרצח על פי החשד על ידי אנשי ימין קיצוני בכפר דומא, נדקרה. שידור הסרטון עורר סערה במערכת הפוליטית ובציבור בכלל.
 הסרטון ששודר ב'חדשות 10'
כפי שנחשף באייס באמצע חודש יולי, קטין החשוד בהשתתפות בחתונה, פנה באמצעות עורכי דינו לבית המשפט בבקשה להסרת חיסיון עיתונאי. בהמשך גם חשודים נוספים הצטרפו לבקשה בה נכתב: "הנאשם יטען כי פרטיו של הגורם שהעביר את הסרטון הרלוונטי לידי רועי שרון חיוניים להגנתו, זאת, נוכח העובדה כי הנאשם מבקש לבסס בהמשך טענות לפיהן האירוע כשלעצמו לא משך כל תשומת לב אף מצד המשתתפים בו, ולא התקיימו לגביו יסודות העבירה הפלילית הרלוונטית, בעוד שעצם פרסום הסרטון באמצעות חדשות ערוץ 10 יכול והיה בו כדי למלא את יסודות העבירה, אולם במקרה כזה מבצעי העבירה לא היו הנאשם וחבריו אלא אנשי ערוץ 10. שולח הסרטון הינו חוליה הכרחית במעשה הפרסום וחשיפתו הכרחית לבירור המשפט ולביסוס הטענה כי ההליך אינו יכול להתמצות אך בחלקו הראשון והמצומצם של המעשה ולהתעלם מכל שלבי הפרסום שהתרחשו מאוחר יותר".
השופט לייבו דחה את טענות העותרים כי השב"כ היה מעורב בליבוי היצרים באותה חתונה: "לאור החלטת השופט סולברג ולאור דברי ב"כ הצדדים בדיון מ-18.9.17 בדבר אי מעורבות גורמי שב"כ בביום האירוע והימצאות משטרה באולם, הרי שחשיפת המקור לא תקדם קו הגנה של הגנה מן הצדק וממילא אין תועלת במסירת המידע. הדברים אמורים במשנה תוקף לאור דברי ב"כ המשיבה 2 לפיה לא ידוע לה על מעורבות מקור שלטוני בהפצת הסרטון".
השופט לייבו חושש לביטחונו של המקור במידה וזה ייחשף, וגם לסוגיית המקור העיתונאי בכללותה: "לעומת זאת נשקף סיכון בחשיפת המקור הן ביחס למקור עצמו והן באופן כללי סביב אפשרות עתידית שאנשים ישלחו דרך וואטסאפ מידע לעיתונאי ועלולים להסתכן בחשיפה גן כאשר אין תועלת של ממש בעצם חשיפתם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה