תקשורת ומדיה

השר יריב לוין: "אני סובל מישראל היום, מצבי בידיעות טוב"

בחקירתו במשטרה במסגרת תיק 2000, טען שר התיירות כי למרות קרבתו לרה"מ נתניהו, הוא סובל מהעיתון שתומך בו. דווקא בעיתונו של נוני מוזס הוא מקבל יחס הוגן. ולאיזה עיתונאי הציע לו נתניהו לפנות?
אייס | 
יריב לוין (צילום דוברות הכנסת)
באופן כללי ישראל היום הוא כלי התקשורת הכי מקורב לבנימין נתניהו. על פניו, הוא גם היה אמור להיות ידידותי מאוד גם כלפי מקורבו, שר התיירות יריב לוין, אך מתברר כי לא כך הדברים. כך חשף אמש רביב דרוקר במהדורת החדשות של רשת 13, כשהביא את עיקרי הציטוטים של השר לוין מחקירותיו במשטרה במסגרת תיק 2000.
 
"אני חושב שהמצב הוא לא מצב בסדר", אמר לוין על שוק העיתונות הכתובה באחת משלוש החקירות אליהן זומן, ושכולן הוגדרו כפתוחות – לא תחת אזהרה או בחשד מסוים. "זה יקריס את כל העיתונות שאיננה 'ישראל היום'. אתה לא יכול להתחרות בסוף תחרות אמיתית בגוף שפועל ללא מטרות רווח ועם כיסים עמוקים. "ידיעות" צודקים. הם נלחמים מלחמת קיום. דיברתי עם נוני, ואמרתי לו 'אני חושב שאתה צודק'".
 
על היחס מהעיתון של שלדון אדלסון, שתומך בנתניהו ללא סייג, לא היו ללוין יותר מדי דברים טובים להגיד. "אני סובל מ'ישראל היום', ומצבי בי'דיעות' הרבה יותר טוב", הבהיר לחוקרים, "אמרתי לנתניהו, 'אני, שכל כך קרוב אליך, תראה איך הם ב'ישראל היום' מתעלמים ממני נתניהו אמר לי: 'תדבר עם מתי טוכפלד שיעשה עליך כתבות".
 
דווקא בנוגע לדברים היותר מהותיים בחקירה נמצאו סתירות לא מוסברות בין ההקלטות של נתניהו, הדברים שאמר רה"מ במשטרה ובין הגרסה של השר המקורב אליו, שהכחיש את כל הדברים שיוחסו לו. החוקרים שמעו את נתניהו בהקלטות אומר למוזס שדיבר עם לוין, ביומנו של רה"מ נמצאו פגישות בין השניים, אך לוין טען שלא היה ולא נברא.
 
"או שאתה משקר או שראש הממשלה משקר", הטיח בו ראש יאח"ה, כורש בן נור, אבל לוין לא התרגש: "אני אומר לך מה שאני יודע. מה יש לי להסתיר?". כשרמזו לו החוקרים כי הוא למעשה טוען שראש הממשלה נתניהו הוא שקרן, ענה לוין: "אל תביאו אותי למקום שאני אמציא משהו".
תגיות יריב לוין
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה