תקשורת ומדיה

כ-533 מיליון פרופילים הודלפו מפייסבוק, למה זה יכול לגרום?

הדלפת ענק של פרופילים בפייסבוק פוגעת במאת מיליוני משתמשי האתר שפרטיהם חשופים כרגע לכל דורש: הסכנה האמיתית היא פגיעה במידע רגיש עוד יותר. בפייסבוק טוענים: העניין טופל כבר ב-2019
שירה יום טוב | 
מארק צוקרברג (צילום בלומברג pixbay)
הדלפת ענק של 533 מספרי טלפון של משתמשי פייסבוק התגלתה בידי אלון גל – מייסד שותף בחברת "הדסון רוקה" המתמחה בפשעי סייבר. לדבריו, הפירצה בפייסבוק  קרתה כבר ב-2019 אבל המאגר שנמשך החל להימכר רק ב-2020 בסכום של כ-100 אלף ש"ח. אחד ממחזיקי המאגר החליט להדליף אותו כעת בחינם, ככל הנראה מחוסר ביקוש.
במאגר שהודלף נכללו מספרי הטלפון של 533 ועוד פרטי פרופיל שכיחים כמו שם מלא, מיקום, תאריך לידה, קורות חיים, ובחלק מהמקרים גם כתובת מייל. ככל הנראה גם פרטיו של מארק צוקרברג דלפו. לפי גל, למשתמשים שפרטיהם הודלפו אין מה לעשות בקשר למצב ומטיל את האחריות על פייסבוק שלדבריו צריכה להתריע למשתמשיה על התקפות סייבר אפשריות ועל היכולת של החברה להתמודד מולן.
מכיוון שמדובר במאגר עצום, ייתכן שכולל גם פרטים של חשבונות ישראלים. הסכנה האמיתית בדליפת מאגר מסוג זה היא שהוא עלול להגיע לתוקפים המחזיקים במאגר מידע משלים. במקרה כזה ייתכן שיאפשר להם ליצור שילוב מידע מתוחכם שבאמצעותו יוכלו להשיג גישה גם למידע רגיש במיוחד כמו כרטיסי אשראי. 
פייסבוק: "מדובר במידע ישן שדווח עליו כבר ב-2019. מצאנו את הדליפה וטיפלנו בה כבר באוגוסט 2019"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה