תקשורת ומדיה

האזינו: כספית תקף את הח"כית מהרשימה המשותפת: "את משקרת, רדי מהקו"

העיתונאי זעם על עידא תומא סולימאן: "אין כיבוש בעזה, זה שקר, הארגון לשחרור פלסטין נוסד לפני 64, שיקרת. את יכולה לרדת מהקו. חברת הכנסת תומא סלימאן אני אומר אמת", זו השיבה לו: "מפריע לכם שיש מי שאומר את האמת ולא מפחד להגיד אותה"
מערכת ice |  3
ינון מגל בן כספית 103 (צילום מסך)
אחרי השביתה הכללית עליה הכריזה ועדת המעקב של ערביי ישראל, במטרה להשיב את הביטחון האישי לאזרחי המגזר, חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן מהרשימה המשותפת שוחחה היום (רביעי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM על השביתה בה לקחה חלק. במהרה, הדיון התפתח לוויכוח מפתיע, שדווקא הגורם המאזן בו היה מפתיע יותר.
מגל שהבחין בצרידותה של הח"כית שאל אותה: "מה צעקת בהפגנות? בדם ואש נפדה את פלסטין וזה?", תומא סלימאן הסבירה מדוע שבתה: "השביתה הייתה קודם כל כדי להזדהות עם הציבור הפלסטיני שנמצא בעזה תחת הפצצות, וגם כדי להגיד שלא מקובל עלינו המתקפה על שייח ג'ראח ועל אל אקצא. השביתה הייתה נחוצה כדי להביע דעה פוליטית בצורה שאפשר להקשיב לה ולשמוע אותה. אנחנו רוצים לסיים את הכיבוש ושיהיה שלום לכלל האזרחים, וגם רוצים שוויון וכבוד לנו כאזרחים ערבים במדינה".
היא הדגישה, כי: "אני לא רוצה שאזרחים יסבלו ממלחמות. במלחמות האלה בעיקר האזרחים משני הצדדים משלמים מחיר. אבל הצד השני הוא גם העם שלי והמחיר שהוא משלם כבד מאוד וגדול. אני מזדהה עם העם שלי שנמצא תחת כיבוש ומצור. הסיפור לא התחיל לפני שבוע, הסיפור חוזר להמשך הכיבוש, להמשך המצור על עזה. יש כיבוש גם במזרח ירושלים, יש טיהור אתני משייח ג'ראח. עזה וירושלים והשטחים שנכבשו ב-1967 הם אותה זהות. כולם פלסטינים".
כספית הגיב לדברים שאמרה חברת הכנסת: "ישראל החליטה החלטה שנויה במחלוקת לנסות לסיים את הכיבוש, אריק שרון עשה מעשה ופירק עשרות התנחלויות בגוש קטיף, צה"ל התייצב על הקו הירוק, נגמר הכיבוש בעזה. חמאס יורה עשרות אלפי רקטות בלי הקש בגג על אזרחים תמימים ואתם משקרים לעצמכם". היא השיבה: "השקר הכי גדול זה להגיד שעזה השתחררה מהכיבוש הישראלי. הכיבוש החליף פנים, מנוכחות מסיבית של צבא והתנחלויות בעזה, לסגר הרמטי על עזה". כספית השיב לה: "אין כיבוש בעזה"
עוד ניסה להסביר כי אילולא חמאס היה יורה ללא הרף על מדינת ישראל, לא היה סגר על עזה. "אם לא היו יורים רקטות מעזה על ישראל לא היה רבע סגר. האמת היא שגם בשנים האחרונות שהלכנו על הסדרה עם חמאס, התברר לנו שכל המלט שהכנסנו הלך למנהרות. אין כיבוש בעזה, זה שקר. הארגון לשחרור פלסטין נוסד לפני 64, שיקרת. את יכולה לרדת מהקו. חברת הכנסת תומא סלימאן אני אומר אמת".
אך חברת הכנסת המשיכה בשלה, ואמרה: "כמות העגבניות שנכנסת לעזה, מחליט עליה הצבא הישראלי. אני לא מדברת על בטון ולא על דלק ולא על חשמל. אתה עוצם עיניים, אתם אומרים שקרים כדי שהציבור לא ידע את האמת. מפריע לכם שיש מי שאומר את האמת ולא מפחד להגיד אותה".
כאן למרבה ההפתעה דווקא מגל הצליח להרגיע מעט את הרוחות שסערו והסביר: "אני רוצה שתביני אותי כיהודי, כשקמים ערבים פורעים לעשות פוגרומים ביהודים ועושים לינצ'ים ביהודים; והורגים ורוצחים וחלק פצועים קשה והכול בזמן מלחמה שתוקפים את ירושלים ועוטף עזה, ורוצים לחסל את הישות הציונית - אתם מזדהים עם הפלסטינים? איך את רוצה שאני אקבל את זה?"
חבר הכנסת לא התרגשה, ותהתה: "לא רק יהודים הותקפו. למה לא מספרים על ערבים שעברו כמעט לינצ'ים? על המשפחות שהותקפו? לפחות אנחנו לא יצאנו בקריאות בקבוצות וואטסאפ 'תתארגנו יהודים היום תבואו עם נשק'. יוצא שר לבט"פ שכשל כישלון מוחץ בכל ההיבטים של העשייה שלו, שאומר שיהודי עם נשק הוא תוספת כוח למשטרה והוא יכול לנטרל מתפרעים - זה רישיון לרצח. כל עוד יש כיבוש יש מאבק נגד הכיבוש. אני לא מחליטה לאף אחד איך הוא מנהל את המאבק שלו, אני יכולה להגיד שאני לא רוצה לראות אזרחים חפים מפשע נפגעים".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אויבת המדינה במסבה של חברת כנסת
    ניר 05/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כואב לשמוע חברת כנסת בכנסת ישראל מבצעת דה לגיטימציה למדינת ישראל
    סגור
  • 2.
    יש תלות, וזה צריך להפסק.!
    מיכאל גלזר 05/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עזה היא מדינה, לש לה מוסדות, וחוקים, ממשלה וצבא. אנחנו צריכים להפיק כל קשר איתם, לא כלכלי וגם לא הומניטרי כלכלי. לא מים, לא חשמל, לא מלט וגם לא תרופות וכמובן עבודה. במלט ההומניטרי בנו מטרו בימקום בתים ובתי חולים, בכסף ובחשמל וברזל בנו מפעלים לטילים,.חייבים להפסיק את זה,יש להם עמים ערבים, מדינות אוהדות באמריקה, אסיה, ואירופה, שהם ידאגו להם, אם רוצים. לנו יש גבול איתם, שברגע שאנחנו נגיעה להכרה שהם מדינה לא נהי מחויבים כלפיהם בכלום ונוכל לדרוש שכנות טובה או לא, תלוי בהם. צריך להודיע, חד וחלק , אין לנו יותר שום קשר ומחויבות. להפסיק חד-צדדית את הלחימה, ואם הם ימשיכו נהפוך את כל עזה "לטבולה רסה"
    סגור
  • 1.
    הפתרון החוקי פשוט, תיקון חוק האזרחות.
    הפתרון החוקי 05/2021/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יהוגים בלבד אזרחים עם זעות הצבעה, ומיעוטים שמשרתים בצבא או הוריהם. או שירות לאומי, השאר תושבות בלבד ללא זכות הצבעה, מתפרעים מגורשים. מי שלא טוב לו יכול להגר.
    סגור