תקשורת ומדיה

ארגון העיתונאים: "בטלו את הסרת הפוסט", פייסבוק: "מגנים על הפרטיות"

מנכ"ל ארגון העיתונאים פנה למנכ"לית פייסבוק ישראל בדרישה לבטל את הסרת הפוסט של ידידיה מאיר. בפייסבוק הבהירו: "הפוסט המדובר כלל הזמנה להפגין מול ביתה של איילת שקד וציין את הכתובת"
אביחי דלאל |  3
ידידיה מאיר (צילום פייסבוק ידידיה מאיר)
מנכ"ל ארגון העיתונאים אלי גרשנקרוין פנה הבוקר (ראשון) למנכ"לית פייסבוק ישראל עדי תאני-סופר בדרישה לבטל את הסרת הפוסט שפרסם העיתונאי ידידיה מאיר ובו טקסט של הטור השבועי שלו בעיתון בשבע, אולם בפייסבוק הסבירו הבוקר שהפוסט נחסם בגלל שכלל את כתובתה של איילת שקד ופייסבוק חרדים לפרטיות.
בדרישה של ארגון העיתונאים, כתב גרנשקרוין: "חברת פייסבוק החליטה להסיר פוסט של העיתונאי ידידיה מאיר מעמוד הפייסבוק שלו. הפוסט היה טקסט של הטור השבועי שלו בעיתון בשבע, שבו הוא הביע את עמדתו נגד הקמת ממשלת בנט-לפיד וקרא למתנגדים לצאת לרחובות כדי להפגין ולהביע את דעתם. אנחנו פונים אליך בבקשה לבטל את הסרת הפוסט של העיתונאי ידידיה מאיר. מאיר הוא עיתונאי ותיק, ובעל טור שנים בעיתון בשבע. הוא משדר במספר תחנות רדיו, כולל בגלי צה״ל וברדיו קול חי". 
עוד הוסיף כי: "הסרת פוסט של עיתונאי פוגעת פגיעה אנושה בחופש העיתונות, בחופש הביטוי ובזכות הציבור לדעת. הבעת הביקורת שלו על מהלך פוליטי היא כשלעצמה אינה נופלת בגדר הסתה או המרדה. פובליציסט בעל שם מביע את עמדותיו ודעותיו באופן רצוף ומתמשך. זה חלק מעבודתו ובוודאי חלק מחופש הביטוי וחופש העיתונות שלו לעשות כך. כמו כן, נשמח לדעת כיצד מתקבלות ההחלטות להסיר פוסט של עיתונאי, מה הקריטריונים המנחים ומי הפורום הקובע. כל זה בתוך הקשר שבו פייסבוק מרכזת חלק משמעותי מהדיון הציבורי שמתנהל בחברה הישראלית וככזאת יש עליה אחריות מוגברת, ומכאן גם זהירות גדולה בהחלטה להסיר פוסט שנכתב על ידי עיתונאים. אנחנו ערים לעובדה שהשיח ברשתות החברתיות בימים אלה של חוסר יציבות פוליטית הוא לעיתים מסוכן ויש לנטר קריאות מובהקות להסתה ואלימות, אבל גם במציאות קשה כזאת חשוב לשמור על גבולות חופש הביטוי, הביקורת וזכות הציבור לדעת". 
יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי הוסיף: "העלמת פוסט של עיתונאי, שאין בו שום עבירה על החוק אלא רק הבעת דעה וביקורת, היא פגיעה בחופש הביטוי ובחופש העיתונות. פייסבוק אמנם חברה פרטית, אבל היא מרכזת בתוכה חלק משמעותי מהדיון הציבורי בחברה הישראלית - ועם הכוח באה גם אחריות. אנו מצפים שפייסבוק לא רק תחזיר את הפוסט אלא גם תספק הסברים מדוע הפוסט נמחק ומה הנהלים שלה בכל הקשור ליחס לעיתונאים בתוך הרשת החברתית"
מפייסבוק ישראל נמסר בתגובה על הסרת הפוסט: "פרטיות והגנה על מידע אישי הם קריטיים לכך שאנשים ירגישו בטוחים בפלטפורמות שלנו. בכפוף לכללי הקהילה הגלובליים של פייסבוק, אנחנו לא מאפשרים לאנשים לפרסם מידע אישי או חסוי של אחרים, לרבות כתובות ומספרי טלפון". מעין שריג, סמנכ"לית התקשורת של פייסבוק ישראל, חידדה כי הפוסט המדובר כלל הזמנה להפגין מול ביתה של איילת שקד וציין את הכתובת שלה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שקרנים פייסבוק
    נוכלים 06/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היו גם פרסומים של אנשי שמאל עם קריאה לבוא ולהפגין ולחזק את איילת שקד. שם היתה כתובת מפורשת והורות הגעה. הפוסטים עדיין באוויר.
    סגור
  • 2.
    השמאל פרסם מודעות עם כתובות להפגנות מול בתי
    הכל לטובה 06/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אויבים פוליטיים.. דממה. אבל טוב שהם נוקטים , עם טוויטר, במה שנראה לי כפשעים נגד הדמוקרטיה שהם מבצעים בימים האחרונים. כבר אי אפשר להכחיש שהם חברה שתורמת פרסום לשמאל, ויש להתייחס לפרסום הזה כחלק מתקציב הבחירות.
    סגור
  • 1.
    פייסבוק משקרים במצח נחושה
    הרצל 06/2021/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פייסבוק פשוט משקרים במצח נחושה. לא פורסמה בטור הנל שום כתובת של אף אחד. כן יש קריאה לצאת להפגין מול שקד ויתר החכים בימינה. בלי כתובות. גם זה אסור? שקרנים. סותמי פיות. בולשביקים פאר אקסלנס
    סגור