תקשורת ומדיה

מהפך בטלוויזיה הישראלית: קשת קיבלה אישור לרכישת 25% מ-RGE

מהפך דרמטי בעולם הטלוויזיה בישראל. קשת המפיקה והמפיצה של ערוץ 12 קיבלה אישור מרשות התחרות לרכוש מניות מ-RGE, בכך תיכנס לתחום הטלוויזיה הרב ערוצית 
שירה יום טוב | 
אבי ניר שי רקאנטי (צילום יחצ פזית עוז)
קשת, המפיצה והמפיקה של ערוץ 12 ומחזיקת הבעלות חברת החדשות הישראלית קיבלה אישור מרשות התחרות להצטרף לטלוויזיה הרב ערוצים בדומה לערוצי הכבלים ותרכוש 25% מ-RGE. קשת מפיקה תכני חדשות ואקטואליה עבור ערוץ 12 המסחרי, ובנוסף היא מפעילה את אתרי האינטרנט והישומונים "Mako" ו-"N12 ."RGE מפיצה ומפיקה ערוצים שונים שהמרכזיים שבהם הם ערוצי ספורט מובילים (ספורט 5) ותכני ילדים, בנוסף היא מפעילה את אתר האינטרנט "ספורט 5".
קשת ו-RGE הכחישו את המהלך למרות דיווחים קודמים על כוונות החברה, וכמו כן במסגרת המגעים ניסתה קשת לקבל אישור לרכישה של 50% מ-RGE אך לפי הודעת הרשות הערב, האישור ניתן לבסוף על רכישת 25% בלבד. במסגרת העסקה מקימים הצדדים פלטפורמת שידור רב ערוצי שתשדר על גבי האינטרנט (OTT), ותתחרה בפלטפורמות הטלוויזה הרב ערוצית – הוט, יס, פרטנר וסלקום. בנוסף רוכשת קשת 24.9% ממניות RGE.
כיום עיקר ההכנסות של קשת וRGE מתבססות על מספר המנויים של הפלטפורמות המתחרות, בין אם באופן ישיר בהתאם לחוזה ביניהן ובין אם באופן עקיף דרך הכנסות מפרסומות. הבדיקה העלתה שבטווח הזמן הקצר שלאחר הקמת הפלטפורמה החדשה, לא צפוי שינוי משמעותי במבנה ההכנסות של הצדדים למיזם ולא קם חשש של ממש לפגיעה בתכנים שיספקו קשת ו-RGE לפלטפורמות האחרות באופן שיפגע בתחרות ביניהן. לכך מצטרפות נסיבות נוספות המבטיחות כי התחרות בין פלטפורמות הטלוויזיה הרב ערוצית לא תפגע, בין היתר נוכח הרגולציה הקיימת בתחום.
כמו כן, ענף התקשורת מאופיין בדינמיות רבה, הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינת השינויים הרגולטוריים הצפויים בו, מה שמחזק את הצורך בבחינה מחודשת של ההסדר בטווח זמן קרוב יחסית.
לאור כל האמור, הפטור שניתן על ידי הממונה להסכם (הקמת הפלטפורמה ורכישת המניות) ניתן לתקופה מוגבלת של ארבע שנים בלבד. לקראת תום תקופת הפטור יגישו הצדדים לממונה בקשה חדשה שתיבחן בהתאם לתנאי השוק באותו מועד, והממונה תוכל לאשר את הבקשה, לא לאשר אותה או להתנות את האישור בתנאים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה