תקשורת ומדיה

מארק צוקרברג עקץ את ניו-יורק טיימס: "חצו את הגבול"

המיליארדר היהודי עקץ את כלי התקשורת המוכר לאחר כתבה שפורסמה עליו ובה נטען כי פייסבוק החלה לקדם מהלכים שבהן היא נמנעת משערוריות ומחלוקות. צוקרברג עקץ וגרם לשינוי הכתבה: "זה שהתקשורת מלכלכת על העבודה שלי זה דבר אחד" 
מערכת ice |  2
מארק צוקרברג (צילום פייסבוק)
מייסד פייסבוק, המיליארדר היהודי מארק צוקרברג תקף את הניו-יורק טיימס לאחר הכתבה שעלתה עליו אמש (שלישי). לפי ראיין מאק ושירה פרנקל מהטיימס במאמרם: "ללא התנצלויות: הצצה לדחיפה של פייסבוק להגן על התדמית שלה", נכתב על המאמצים של צוקרברג להציג לגולשים תכנים פרו-פייסבוק ולהתרחק משערוריות. 
מארק צוקרברג חתם החודש העל  חוזה חדש "פרוייקט אמפליפיי" שמטרתו היחידה לנצל את הבמה של פייסבוק להציג לאנשים סיפורים חיוביים על הרשת החברתית הותיקה.  שורה של החלטות שפייסבוק קיבלה השנה לעצב מחדש את תדמיתה באגרסיביות. מאז בפגישה פנימית שנערכה בינואר, החברה החלה במאמץ רב -תחומי לשנות את הנרטיב שלה על ידי התרחקות מר צוקרברג משערוריות, צמצום הגישה של גורמים חיצוניים לנתונים פנימיים, הטמנת דיווח שלילי על תוכנו והגדלת הפרסום שלה כדי להציג את המותג שלה.
 
צוקרברג בחר להגיב לכתבה בעקיצה משלו מבלי להפריך את הטענות נגדו והתייחס לפסקה שגויה שעלתה בכתבה על הפוסט שצוקרברג העלה לרגל יום העצמאות האמריקאי. "מר צוקרברג שיתף וידאו שלו רוכב על גלשן אלקטרוני עם דגל אמריקאי ומסר על מציאות מדומה חדשה עם חומרה חדשה" כתבו בניו יורק טיימס. צוקרברג בחר לשתף צילום מסך עם התמונה של החלק הזה ועקץ: "תראו, זה דבר אחד שהתקשורת אומרת דברים שקריים על העבודה שלי, אבל זה עובר את הגבול להגיד שאני רוכב על גלשן חשמלי כשהסרטון הזה מראה בבירור שאני מפמפם במו רגליי". 
איך בניו יורק טיימס הגיבו? שינו את הפסקה וכתבו על זה: "עד מהרה השתנו חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם האישיים של מר צוקרברג. במקום להתייחס למחלוקות תאגידיות, בפוסטים של מר צוקרברג הופיע לאחרונה סרטון שבו הוא רוכב על פני אגם ונושא דגל אמריקאי, ובו הודעות על מציאות מדומה וציוד חומרה חדש. (לאחר שהתפרסם מאמר זה, שתיאר את מר צוקרברג כרוכב על גלשן חשמלי, הוא כתב בפייסבוק כי מדובר בעצם ב"גלשן שבו אני מפמפם ברגליי").
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ריב מבית
    יואל 09/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שני צנזורים בתחפושת של עיתונאים ושומרי חופש הביטוי רבים בניהם ועוד מול כל העולם חחח זה עוד לא ראינו.
    סגור
  • 1.
    המיליארדר הלא יהודי כבר תתקנו טעות (ל"ת)
    יאן.ד 09/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור