תקשורת ומדיה

עמוס שוקן מעורר סערה על רצח שלהבת פס "תתבייש"

מו"ל הארץ בהתייחסות חריגה לרצח התינוקת בחברון לפני 20 שנה ואומר כי מי שאחראי למותה היו הוריה שחשבו שאפשר לגדל ילדים בסביבת לחימה: "שהוריה יתביישו", וחטף אש מהגולשים
מערכת ice |  3
עמוס שוקן (צילום אוליבר פיטוסי פלאש 90)
מו"ל הארץ, עמוס שוקן, מעורר סערה הבוקר (שני) לאחר שצייץ על רצח התינוקת בת העשרה חודשים בחברון לפני 20 שנה וזאת "בגלל חוסר האחריות של הוריה שחשבו שאפשר לגדל ילדים בסביבת לחימה", דבר שגרם לגולשים רבים לגנות את הציוץ. כזכור, במרץ 2011, צרף פלסטיני ירה למוות מרחוק בתינוקת שלהבת פס בת ה-10 חודשים, כאשר שכבה בעגלת התינוקת ליד ביתה בשכונת אברהם אבינו בחברון.
כזכור, הדלקת נר חנוכה במערת המכפלה של בוז'י הרצוג הביאה לשיח בעד ונגד בקרב המחנות הפוליטיים הישראל. יו"ר מרצ, אורי זכי, כתב על כך בחשבון הטוויטר שלו: "לא ניתן למחוק את הזיקה של עם ישראל לחברון, כור מחצבתנו, עיר אבותינו ואמהותינו. לא ניתן גם למחוק את הקיצוניות, האלימות וההשפעה ההרסנית של ההתנחלות בחברון על אלפי תושביה הפלסטינים. לא חברון, כי אם ההתנחלות בחברון היא אחד המיזמים השנויים ביותר במחלוקת בישראל".
בתגובה לדבריו, כתב אחד הגולשים כי המעשים הקיצוניים לא מגיעים מהמתנחלים: "למד היסטוריה ותבין מי האלים ומי הקיצוני, דרך אגב, לא צריך היסטוריה רחוקה מידיי. תעשה בגוגל שלהבת פס ז"ל ובית הדסה...לא ניתן לכם לעוות את ההיסטוריה ואת המציאות. חאלס", ועל כך הגיב בתקיפות מו"ל הארץ: "שלהבת פס נהרגה בגלל חוסר האחריות של הוריה שחשבו שאפשר לגדל ילדים בסביבת לחימה, ושל משרד הרווחה שבמדינה נורמלית היה מוציא ילדים מאיזורי מלחמה".
 
שוקן גם לא נשאר חייב לאחר שאחד מהגולשים הגיב לו כי עליו להתבייש וכי דם יהודים אינו הפקר: "שהוריה של שלהבת פס יתביישו. דם יהודי אינו הפקר", השיב מו"ל הארץ.
השיח המשיך. אחד מהגולשים כתב לו: "נדפקת לגמרי! צלף ירה עליה רק בגלל שהיא יהודיה הפרעות בחברון התחילו לפני המחלוקת על חלוקת הארץ. אין תהום מספיק עמוקה לגועל שלך. תתנצל עדיף", ועל כך השיב שוקן: "אתה נדפקת לגמרי. מנהיגי הציונות הסכימו לתכנית החלוקה של האו״ם מ-1947, ועל סמך התכנית הזאת הקימו את מדינת ישראל, חברון לא היתה חלק מן המדינה היהודית (מה שלא אומר שיהודים לא היו יכולים לגור שם כמו שהם גרים בלונדון, אולי גם באומן), אבל זה חייב גישה אחרת משלהם".
 
עוד הוסיף בתגובה לאחר: "הבנתי. אוקי. שלהבת פס נהרגה בגללי. אולי הארץ בפרפורי גסיסה כמו שאתה מייחל, והסמוטריצ׳ים עולים כפורחים, אבל בינתיים מספר המנויים על העיתון רק הולך וגדל. ועם כל הכבוד לדוכן, שכנראה יישכח, ההיסטוריה היהודית אולי תזכור את שוקן (זלמן)".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    דברי שוקן - האשמת הקורבן
    יעל שמש 11/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפשר לא להסכים על הדרך הפוליטית, אך דבריו של שוקן הם חצייה של קווים אדומים, גם משום שהם מפנים אצבע מאשימה כלפי הקורבן וגם משום שהם מפנים כתף קרה ולב ערל לכאב ולסבל של ההורים השכולים. התביישתי בשבילו.
    סגור
  • 2.
    גם הדולפינריום, סבארו, דיזנגוף סנטר ועוד .. שטח מלחמה
    דוד מהשרון 11/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולכל מי ששכח https://www.youtube.com/watch?v=KpIXMl47yhs
    סגור
  • 1.
    למה אנחנו בדיוק מצפים מבן של מחבלת ונאצי?
    אוראור 11/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המבין יבין!!!!!!!!!!
    סגור