תקשורת ומדיה

ריקלין ושוקן בעימות חסר תקדים: "תחטוף סיפיליס, חלאה, תתאבד"

אחרי שעמוס שוקן החליט לבקש הסברים מכתב "הארץ" עירד צפריר לאחר התבטאויותיו נגד גולש שבהן צפריר כתב לאותו גולש: "תתאבד כבר". ריקלין עקץ ועורר בין השניים קרב ציוצים חסר תקדים. דוד ורטהיים, עורך וואלה ברנז'ה הצליח להרגיע את הרוחות
מערכת ice |  10
שמעון ריקלין, עמוס שוקן (צילום פלאש 90/ משה שי, אמיר לוי)
שמעון ריקלין ועמוס שוקן החלו היום (רביעי) בקרב ציוצים מכוער וחסר תקדים. לאחר הביקורת של עמוס שוקן על עירד צפריר שכתב לגולש: "תתאבד כבר", שמעון ריקלין עקץ את שוקן והחל קרב ציוצים. מי שהצליח להרגיע את הרוחות הוא העורך של וואלה ברנז'ה, דוד ורטהיים.
כזכור, שוקן העלה צילום מסך של  מספר  ציוצים של  צפריר לאחר שאחד העוקבים הציע לו להתחסן וצפריר הביע התנגדות, לצד צילום המסך שוקן כתב בגלוי לכתב של "הארץ" וביקש הסברים על דבריו. בפברואר האחרון, דף הטוויטר של מעריב העלה סרטון של הפגנה מהבימה נגד התו הירוק וחובת החיסונים. גולש בשם פארקר הגיב לסרטון: "מתנגדי חיסונים ומפיצי מחלות אמיתיים. חלאות מרושעים בקטע אחר. איפה המשטרה שתיכנס שם בכולם בשיא הכוח? אין שם אחד עם מסכה". צפריר הגיב: "בוט ממומן בשירות הפאשיזם". פארקר הגיב: "תתחסן כפרה". צפריר תקף: "תחטוף סיפיליס חלאה, ותטפל בזה עם הכסף שמממן אותך". פארקר השיב אש: "אתה כזה אפס פסיכופט. רואים לך את הטירוף בעיניים". וצפריר הציע "תתאבד כבר". חשוב לציין שנכון להיום צפריר מחק את הציוץ.
באותו היום, הפובליציסט הימני שמעון ריקלין הגיב לשוקן: "הייתי בטוח שיש בהארץ חירות לעיתונאים להביע את דעתם בלי התערבות פוליטית של המו״ל. כנראה שטעיתי". שוקן הגיב: "תחטוף סיפיליס, חלאה, ותטפל בזה עם הכסף שמממן אותך. תתאבד כבר".
 
היום, אחת הגולשות כתבה לעמוס שוקן: "אתה כביכול מעודד אשם אחר להתאבד, לא עונה לגופו של עניין ובסך הכל מצטייר כבריון".
שוקן השיב: "1. תסתכלי על התחלת השרשור. אני פונה שם לעירד צפריר ושואל אותו איך מה שכתב מתיישב עם היותו עיתונאי בהארץ. מבקש ממנו הסבר. ריקלין, שמחפש כל דרך להשמיץ את הארץ, כותב שהנה מתברר שעמוס או סותם פיות או משהו. השבתי לו כפי שהשבתי, וראית. אלא מה? ריקלין החוצפן הגיב כמו שראית שהגיב לבקשתי. 2. שאני פוגע בחופש העיתונות של עיתונאי של הארץ. אבל הטקסט שכתבתי לריקלין הוא הטקסט שהעיתונאי כתב למישהו אחר שאיתו ניהל כאן שיחה, וההוא העלה את זה וציין שהוא עיתונאי של הארץ. ברור שהתחלתי לקבל איומים בביטול מנויים אם עיתונאי של הארץ כך כותב, אבל ריקלין הגן על חופש הדיבור שלו. אז הראיתי לריקלין מה זה חופש הדיבור הזה. והנה השיחה בין עירד צפריר לאדם שדיבר איתו ואשר ריקלין הגן על החופש לנהל אותה" בשיתוף עם צילום מסך נוסף של אותה ההתכתבות של צפריר.
שמעון ריקלין הגיב: "היי עמוס. אני לא מחפש בכל דרך להשמיץ את הארץ. אני בסך הכל מבין מאיפה שנאת ישראל העזה שלכם. מדוע הכל פה רע בעיניכם. מדוע ביום העצמאות ה 70 פירסמתם כותרת: את המנגינה הזו צריך להפסיק על השירים השנואים במדינה. ואחרי קריאה רבה על יהדות גרמניה וגם על המשפחה שלך אני חושב שיש לי תשובה".
עמוס שוקן השיב: "אם אתה לא מחפש כל דרך וכל שקר להשמיץ את הארץ אז פשוט תפסיק. התיאוריה הגרמנית שלך דפוקה לחלוטין. העלית אותה בציוץ השקרי על מכתבו של וולטר בנימין לגרשם שלום וכתבת שם שקר. פשוט תרד מזה ותעזוב אותנו. אתה לא צריך להתבזות בהגנה על חופש ביטוי של צייצן שמאחל לבן שיחו מחלות והתאבדות. ותפסיק ליחס לנו שנאת ישראל כי ישראל חשובה לנו כנראה יותר מאשר לך. אנחנו ציונים, לא פרוורסי-ציונים כמו המתנחלים שאתה אחד מהם ואשר עיוותו את הציונות לבלי הכר".
ריקלין הגיב: "אני כבר לא מתנחל. אני גר בלב תל אביב לא רחוק ממך. נסה לענות לעניין. כיצד זה יכול להיות שבהארץ הכל שלילי והכל רע לגבי המדינה? לא קורה פה אפילו משהו אחד טוב? אפילו על ההיטק אתם כועסים. לא יודע. לי זו נראית שנאה לישראל. ואמרתי לך שלדעתי אני יודע גם למה. בהמשך אנסה להסביר זאת". שוקן השיב לריקלין: "אין דבר כזה 'אני כבר לא מתנחל'״. 
 
בשלב הזה התערב עורך "מהצד השני", יואב רבינוביץ' שכתב: "ההסבר יהיה שוב קשור ליהדות גרמניה? כמו עם לפיד? זה הקטע החדש? להאשים את ה'שמאל' בכך שהוא 'גרמני'? צריך להיות תמים כדי לא לראות לאיזה סנטימנט אתה מנסה לפנות". 
ריקלין הגיב: "אי אפשר להבין את מדינת ישראל בלי להבין את יהדות גרמניה שהייתה המשכילה והעשירה ביותר בתקופות הללו. אין לי מןשג איזה סנטימנט אתה מנסה לייחס לי. אסתפק בינתיים בטענה שיהודי גרמניה רבים בדור האחרון כמו שוקן מתקשים לשים את גרמניה מאחוריהם".
"שקרן. את גרמניה שמנו מאחור כשאבי, סטודנט יהודי גרמני כבן 20 ב-1933, כשהיטלר נבחר לקנצלר, הבין שאין ליהודים מה לחפש בגרמניה, ועלה לארץ ישראל. אביו, סבי זלמן שוקן, ובני המשפחה עלו שנה אחריו, ב-1934. איש מבני המשפחה (לסבי היו 5 ילדים), לא חזר לגרמניה, וכבר יש 5 דורות" אמר שוקן.
ריקלין חתם: "עמוס אני לא עובד אצלך ואתה לא חייב לענות לי. נסה לקיים דיון ענייני במיוחד לאור חשיבותו לאו דווקא בגללך אלא כדי להאיר את תולדות עמינו. שאלה: האם אתה מסכים עם גרשם שלום שיהודי גרמניה ברובם לא רק שעברו להשכלה אלא עברו מתחום ההיסטוריה היהודי לתחום ההיסטוריה הגרמני?"
 
עורך וואלה ברנז'ה, דוד ורטהיים ניסה להרגיע את הרוחות ובעיקר את המו"ל של הארץ: "עמוס, לא מבין מה אתה בכלל מתגונן או משיב. מחבב את שמעון אבל עם כל הכבוד, מיהו שיחלק לך ציונים. שמעון ידידי, אתה מנסה לעשות דה לגיטימציה לשמאל באמצעות דה לגיטימיציה לעיתונות השמאל, ואז דה לגיטימציה לעיתונות. יש לי תחושה שאני יודע למה. ממתי עיתון צריך לכתוב גם 'דברים טובים'. צא מזה. כמו כן לחיים. כולנו יהודים וחלקנו אף גייז. כמו כן, אין קשר לזה שהוא מתנחל. גם כתל אביבי הטענות מופרעות ומופרכות", את הציוצים העלה ביחד עם תמונה שבה הוא שותה בירה.
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    צר לי להבין בקריאת הדברים שמצנהח פה שיח חירשים. שוקן מס
    רוני הדר היסטוריוו צ 10/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מציר ללמוד שמתנהל פה שיח שאמור להתנהל אם בכלל בפורום אקדמי ראוי יום עיון למשל שהדברים יתבררו באופן מנומק וראוי הנושא מורכב אבל מרתק. כאן זה רק משול לתקיפת בולדוג צהובה. וחבל
    סגור
  • 7.
    תמה על איש כמו שוקן
    חיים צ' 10/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שנכנס לחילופי דברים עם הדבר הזה ריקלין.
    סגור
  • 6.
    תגובה 2 צריכה התייחסות!!! הכל תלוי בזמיר דחבש
    מוטי 09/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דחבש היה נער והוא נאסף ישר לרשת. אם שוקן וולקובסקי וקליין… פחד אלוהים מה קורה כאן
    סגור
  • 5.
    שוקן
    משה 09/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עמוס שוקן היתחרפן
    סגור
  • 4.
    ריקלין הוא תל אביבי
    אבבא 09/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    -אבל יותר מדויק-הוא זוהמה תל-אביבית פשיסטית
    סגור
  • 3.
    הארץ עיתון פלסטיני, מה יש לקרוא אותו??? (ל"ת)
    נבלות סרוחות 09/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    זמיר דחבש, עמוס שוקן ערן וולקובסקי ויוסי קליין-זוועה
    משה 09/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מי שירים תחקיר יקבל פרסים של תקשורת בעולם. כל הנפשות מוכרות וידועות וחיות גם היום. אפשר לשאול אותם מה היה. דחבש ידוע בקהילה, עמוס שוקן אתם מכירים מהסירטון, וולקובסקי וקליין צריכים לתת תשובות. מה ידעו מה לא ידעו ואם היו שותפים. יש מצב של דיגידין דיגידן. שווה חקירה. עבדתי בהעיר והסיפור רץ אז חזק בשושו שושו שושו
    סגור
  • 1.
    שוקן בפניקה, הפרינט בפני סגירה. העסק צולל (ל"ת)
    פנימי 09/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • שוקן לא בפאניקה
    ערן 09/2021/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שוקן הוא אדם עשיר שיכול מחר לסגור את עיתון הארץ וזה לא יזיז לו. גם היום שוקן מתפרנס נהדר.
    סגור
  • נשמה, בערוץ 20 היו מתים לעשירית הרייטינג של הארץ
    מוני נשר 09/2021/29
    הגב לתגובה זו
    9 2
    אף אחד לא צופה ב-BIBI TV חוץ מ-1500 מעריצים של הלשעבר.
    סגור