תקשורת ומדיה

עורך רשת ב' התבטא נגד לוחמי צה"ל, זו תגובת התאגיד

רמי עדן, עורך ותיק בחדר החדשות של כאן רשת ב', הקביל כביכול את לוחמי צה"ל ל"בשר תותחים" בציוץ בו הגיב לאחד הגולשי בטוויטר ועורר סערה גדולה מאוד ברשתות, ארגון בצלמו הגישו תלונה לתאגיד השידור שהבהיר: "הפנייה הועברה למנהלו של עדן, שעבר על התקנון האתי של התאגיד"
 
מערכת ice |  1
רשת ב' של תאגיד השידור הציבורי כאן (צילום לוגו)
רמי עדן, עורך ותיק מאוד בחדר החדשות בכאן רשת ב', עורר סערה גדולה ברשתות החברתיות, כאשר הגיב לאחד הצייצנים ברשת החברתית בציוץ שלא התקבל טוב בלשון המעטה, כאשר כביכול כינה את לוחמים צה"ל "בשר תותחים".
"דווקא רציתי לשרת בקרבי, אבל צה"ל העדיף לשבץ אותי ב-8200" הגיב עדן לצייצן שכתב לו "רעדו לך הביצים לקחת נשק ולהילחם". עדן המשיך: "כנראה שאידיוטים כמוך נשלחו לשמש 'בשר תותחים'. לא מפתיע - הראש די חלול". התגובה החריפה של עדן התקבלה לא טוב בארגון 'בצלמו', כאשר מנכ"ל הארגון הגיש תלונה לתאגיד השידור, שגם כן לא הקל ראש ופרסם הודעת הבהרה משלו בנושא. 
"קיבלנו את פנייתך מתאריך 05/03/2022 09:15  בנושא עורך בכאן ב' בהתבטאות מקוממת על לוחמי צה"ל בניגוד לקוד האתי, להלן תשובתנו: פנייתך הועברה לבירור  של מנהליו של מר עדן מולו שכן לפי התקנון האתי של התאגיד על עובדיו להקפיד  על סגנון, ניסוח והתבטאות ברשתות חברתיות. 
מר עדן הבין את טעותו, והוא התנצל מידי בציוץ נוסף המסביר את הרקע וההשתלשלות לביטוי הלא ראוי שכתב. כמו גם לסגנון הכללי ותרבות הדיבור המצופה מעובדי תאגיד. מנהל חדר החדשות יוציא מייל לכל עובדי חדר החדשות עם תזכורת על הסעיף שמדבר על התבטאויות ברשתות החברתיות בתקנון האתיקה של התאגיד".
גם רמי עדן עצמו, שספג זעם גדול מצד גולשים ברשתות, מיהר לפרסם ציוץ הבהרה משלו: "בטוויטר מפוצת טענה שקרית כאילו שאני חושב שמי שנלחם להיות לוחם בצה"ל הוא בשר-תותחים לעומת החכמים שנשלחים ל-8200. אין לכך כל שחר, הבסיס לטענה הוא תגובה שניסחתי לא הכי טוב על השתלחות אישית כלפיי מצד אדם שכלל אינו מכיר אותי".
בינתיים, שי גליק, מנכ"ל בצלמו, סלח לעדן: "מודה ועוזב ירוחם. לעומת זאת רמי יונס שקרא לחיילי צה"ל נאצים ולישראל פלסטין ואמר שחיילי צה"ל רצחו ילדים בעודו עובד בתאגיד מעולם לא התנצל. מצער שלתאגיד יש שני אמות מידה נמשיך לפעול עד שיונס יתנצל או יפוטר".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רוב הלוחמים באמת אין להם שכל ונשלחים כבשר תותיחים (ל"ת)
    שרה יאיר ביבי 03/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור