תקשורת ומדיה

בנט ממשיך לתווך ומותקף: "עד מתי יתבזה מול הדיקטטור?"

הקרמלין דיווח היום על שיחה נוספת בין רה"מ בנט לבין הנשיא פוטין, שנמשכה כשעה וחצי. בתום מספר שיחות בין השניים בנוסף לפגישה במוסקבה, העיתונאי בר שם אור תוקף על המשך התיווך: "האם יגיע שלב שבו בנט יגיד לעצמו, למה צריך את זה?"
מערכת ice |  1
נפתלי בנט וולדימיר פוטין (צילום קובי גדעון לעמ)
ראש הממשלה נפתלי בנט יצא היום (שני) באמצע ישיבת הממשלה על מנת לשוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, והשניים שוחחו כשעה וחצי. על פי דיווח הקרמלין, בשיחה דובר בין היתר על המאמצים להפסקת האש בין רוסיה ואוקראינה, וכן על הסיוע ההומניטארי של ישראל לאזור. זאת בהמשך לשיחות התיווך של בנט בין רוסיה לאוקראינה, כאשר שוחח עם נשיא אוקראינה זלנסקי במוצאי שבת.
עד כה, במסגרת מאמצי התיווך רה"מ בנט שוחח עם הנשיא פוטין 5 פעמים, ועוד פגישה אחת שקיים עמו במוסקבה, עם הנשיא זלנסקי שוחח 6 פעמים, עם נשיא צרפת עמנואל מקרון 3 פעמים, ועם קנצלר גרמניה אולף שולץ פעמיים, לא כולל הפגישה שנערכה בביקור הקנצלר בירושלים.
התיווך שהולך ומתמשך ובינתיים לא מראה כלפי חוץ התקדמות במגעים בין הצדדים, מעלה ביקורות שונות, ונטען כי העולם המערבי לא רואה סיכוי רב לתוצאות. עיתונאי "הצינור" בר שם-אור ביקר את בנט: "לפי התדרוכים בנט שמע מפוטין במשך למעלה משעה עוד תעמולה שקרית על ״הברבריות של האוקראינים כלפי הרוסים״, בזמן שפוטין הפגיז עוד בית חולים. וכל זה בזמן שהאיש הופך למבודד יותר ויותר. האם יגיע שלב שבו בנט יגיד לעצמו, למה צריך את זה? יש גבול לכמה ישראל יכולה להמשיך ולהתבזות מול דיקטטור?"
 
לעומת זאת, בשישי האחרון עמית סגל הציג את היתרון בעמדת התיווך: "האסטרטגיה של שמירה על שקט באמצעות ייצור הרבה רעש מוכיחה בינתיים את עצמה: מהרשתות הבינלאומיות כמעט נעלמה הביקורת על ישראל שאיננה עושה די למען העם האוקראיני. אם האמריקנים והאירופים לא נלהבים מהיחס הישראלי הרך כלפי פוטין, הדבר לא ניכר בהודעותיהם שמברכות על התיווך תוצרת ירושלים. ואם נשיא רוסיה זועם על הצטרפות ישראל לבלוק המערבי באו"ם, הדבר לא ניבט מהודעות הקרמלין על השיחות עם בנט. לפחות בהיבט אחד, הפכנו סוף סוף לשווייץ של המזרח התיכון: מדברים עם כולם ושומרים על נייטרליות מופגנת במידת האפשר".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל הכבוד, בנט. כל תרומה לסיכוי לשלום מבורכת. (ל"ת)
    הודיה 03/2022/14
    הגב לתגובה זו
    10 2
    סגור