תקשורת ומדיה

חיים לוינסון נגד העיר החרדית בנגב: "מלכודת עוני"

העיתונאי חיים לוינסון תוקף את הממשלה על התוכנית להקמת העיר "כסיף" בנגב שתיועד לציבור החרדי: "אי אפשר לקיים ככה עיר. כסיף נידונה מראש לעוני"
מערכת ice |  5
חיים לוינסון (צילום פייסבוק/ חיים לוינסון)
העיתונאי חיים לוינסון הקדיש הבוקר (ראשון) את טורו השבועי ב-'הארץ' להכרזת הממשלה על בניית עיר חרדית חדשה בנגב, שתיקרא "כסיף". לוינסון מסמן על התוכנית סימן שאלה גדול: "השאלה אם היא באמת דואגת לציבור החרדי, או שמא פוגעת בו."
לוינסון טוען שמאחורי התוכנית אין חשיבה כלכלית נכונה: "מאה אלף חרדים יעברו לנגב, ואז מה? יגדלו כסף במדבר?" הוא משווה את בניית העיר בנגב לבניית הערים החרדיות ביתר עילית, מודיעין עילית, ואלעד, בשנות ה-90: "הערים הללו, שממוקמות קרוב יחסית למרכז, נהפכו למלכודות עוני. אופציות התעסוקה בהן קלושות. הן נסמכות על עבודות מקומיות בהוראה, מסחר וכו' ועל עבודות מחוצה להן, שצריך בשבילן להסתמך על התחבורה הציבורית. זה לא אפקטיבי. מדבר תעסוקתי."
לוינסון מבקר את השיקול הכלכלי שעמד בבסיס התכונית לבניית "כסיף" בנגב: "באגף התקציבים באוצר דווקא הכינו תחשיב כלכלי — שלילי. הם נגד. עלות הקמת העיר תהיה 1.5 מיליארד שקל. ההכנסה לתושב במודיעין עילית היא 1,366 שקל בשנה ובאלעד 1,481 שקל. אי אפשר לקיים ככה עיר. כסיף נידונה מראש לעוני."
 
כזכור, בשבוע שעבר אושרה בממשלה ההחלטה להקמת העיר כסיף, עבור המגזר החרדי ואת היישוב ניצנה במיקום אסטרטגי סמוך לגבול מצרים. העיר המתוכננת תכלול מעל 20,000 יחידות דיור, וצפויה לאכלס כ-100,000-125,000 נפש ואת היישוב ניצנה מתוכנן לאכלס כ- 2,200 משפחות בשלב הסופי, ועתיד להיות העוגן של כלל יישובי פתחת ניצנה.
העיר כסיף תציע פתרון שיספק את המספר הרב ביותר של יחידות דיור בסל הפתרונות השלם שמציע משרד הבינוי והשיכון לביקוש הדירות במגזר החרדי, במקביל מקודמים פתרונות נוספים על ידי המשרד, שכונות במגוון ערים בארץ ותוספות של יחידות דיור על ידי התחדשות עירונית בריכוזים החרדיים, לדוגמה; שכונת הר יונה בנוף הגליל (תכנית שמקודמת בותמ"ל), שערי עכו, בית שמש, רכסים ועוד
העיר כסיף תוקם בצומת תל ערד, שבמטרופולין באר שבע ובסמיכות לעיר ערד. בעיר מתוכננים שטחי תעסוקה ומסחר נרחבים בגודל של כ-520,000 מ"ר, שיתנו מענה לכלל תושבי העיר, כמו כן יבנה במקום מרכז רפואי שיספק הכשרה מקצועית בתחומי הרפואה, בנוסף מתכונן אזור מדע, היי טק וביוטכנולוגיות. במשרד הבינוי והשיכון שמו דגש בתכנון כך שבניית העיר תשלב טכנולוגיות חדשות, כגון גגות סולאריים, לחיסכון באנרגיה וחשמל לטובת התושבים.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    לא לגטאות
    דני 03/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל עיר יעודית רק לחרדים ולא משנה היכן תוקם היא מלכודת עוני . כל עוד אחוז גדול מהם אינם מקצוע רוחי ואינם מייצרים הכנסה . מכיוון שחמעשה בסופו של דבר הדירות ינתנו בכמעט חינם אז ודאי שהמדינה לא תוותר על אדמות יקרות . לכן התפיסה של גטאות לפי אמונה או אורח חיים נועד לכישלון ומוכיח זאת כל השנים .
    סגור
  • 4.
    חיים-שום מילה על הצורך ללמוד לימודי ליבה ולעבוד.
    הטבח השבדי 03/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיתעוררו על עצמם ויתחילו להתפרנס.
    סגור
  • 3.
    לוינסון חייב לחקור מה קרה עם עמוס שוקן וזמיר דחבש
    מני 03/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    פתאום זמיר דחבש נהיה כוכב גדול בעיתון העיר בעיתון חדשות בעיתון הארץ ומי לא יודע שזמיר דחבש היה ילד בן 15 ועמוס שוקן אסף אותו ומימן אותו וגם שעמוס שוקן הוא הומוסקסואל ידוע וזמיר דחבש מראשי ההומואים והלסביות אבל מה היה לפני שנים לפני שדחבש ניה פרסומאי גדול. שהיה ילד מה עמוס שוקן עשה לו. ולבדוק אם בחגיגה על ה…של הילד דחבש השתתפו גם יוסי קליין וערן ולקובסקי. שניהם לא נשואים ויכול להיות שהם הומואים? והכל על ילד בן 15. את זה לוינסון צריך לחקור והוא יקבל את כל הפרסים שיש בעולם לכתבים
    סגור
  • 2.
    הפרשן חיים לוינסון: החרדים יגדלו כסף במדבר? "
    זברה 03/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם יגדלו חמורים בשאר היישובים הציויינים ימ"ש. רצית דמוקרטיה !? תקבל אותה, כדת וכדין. במהלך השנים, הם מתרבים ומשקלן האלקטורלי עולה ומתעצם. כל גואליציה שתוכל להתקיים, תהיה תלויה בהם. ואזי, בדומה למה שרק "טעמנו" בעבר, יוחלט באופן דמוקרטי !!!!, כי החמורים המשרתים בצבא, משלמים מיסים, וקמים לעבוד עם שחר, יממנו את אלה ש"תורתם אמונתם" (גם אם עובדים וכד', לא יתרמו בעצמם כלום למדינה הציויינית ימ"ש). היום, השתתפות המליון בהלווית רבם, רק מדגימים את הבטלנות והפרזיטיות שלהם.
    סגור
  • 1.
    צודק. מה עם הרכבת? תגיע לשם כל היום?לא לחכות שנים.
    חן 03/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תחבורה ציבורית מהירה וזמינה .אפילו מטרו. אם יהיה זה יעזור לתושבים אם לא סלמס.
    סגור