תקשורת ומדיה

"הלחץ של נתניהו על עריקים עלול להביא לכדור שלג מתגלגל"

אבי בניהו, יועץ אסטרטגיה, תקשורת וניהול משברים בשיחה עם ice על מאחורי הקלעים של הסערה עם פרישתה של סילמן: מה הוביל למהלך? האם ראש הממשלה בנט היה יכול למנוע זאת, והאם תהיה עריקה גם מהצד השני?
מעיין פופלבסקי |  1
נפתלי בנט (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)

ההחלטה היום של יו"ר הקואליציה עידית סילמן, לפרוש מתפקידה, הסעירה את המערכת הפוליטית, רגע לפני אפשרות של הפלת הממשלה. האם המהלך של סילמן היה נכון?
האם הדבר אומר בהכרח שאנחנו הולכים לבחירות? 

בשיחה עם ice, אומר יועץ האסטרטגיה, תקשורת וניהול המשברים, אבי בניהו, כי בעוד בנט היה עסוק בענייני ביטחון ופגישות חשובות עם ראשי מדינות העולם, חבריו למפלגה היו חשופים לביקורת מסביבתם, וחוסר הערנות לכך הוביל לפרישת סילמן. האם בנט יוכל להמשיך ולחזק את הברגים בממשלה הייחודית שקמה כדי למנוע את סבבי הבחירות?
בהתפתחות הפוליטית האחרונה, אחרי שנחשף שסמוטריץ' הוא האחראי על ניסוח מכתב ההתפטרות, מתבקשת השאלה כמה זמן לדעתך בימין טווים את המהלך הזה?
אני גם יודע וגם מעריך שמהיום הראשון של כינון הממשלה יש מאמץ עילאי של נתניהו ומקורביו לחפש עריקים שיעברו צד. כרגע הם מפעילים לחץ כבד על חברי מפלגת ימינה. אני מעריך שהמהלך הזה עלול להביא למפולת שלגים של עריקים נוספים.
 


עד כדי כך אתה מעריך שהמשלה רעועה?
הכישלון של ראש הממשלה בנט הוא שהוא לא ידע מה קורה מאחורי הקלעים. גם יועציו היו צריכים להבין. בעוד שבנט נושם אוויר פסגות, מטייל בעולם, הולך לבית הלבן ונפגש עם נשיא ארה"ב ופוגש ראשי מדינות ועוסק המון בענייני ביטחון -  נותרו חברי המפלגה שלו 'מדממים על הרצפה' -  הם אלה שחשופים בבתי הכנסת, בבתי הספר של הילדים שלהם, בני הזוג שלהם סובלים. להם אין להם פריווילגיה של סטריליות, מה שלבנט עצמו יש. זאת החולשה של הקואליציה, סיעת ימינה הם פלסטר, הם התקבצו ביחד רק מכורח הנסיבות.
 


בנט יכול היה למנוע את ההתפטרות שאולי תוביל להתפרקות ממשלתו?
בנט יכול היה להבין שצריך לחזק את הברגים. הוא יכול היה למנוע את ההתפטרות וכל מה שיבוא בעקבותיה אם הוא רק היה דרוך מספיק ועירני מספיק. זה כישלון אישי שלו ושל חברי הקואליציה. הממשלה משולה בעיניי לחברת ניהול שמצאה פתרון מוזר למצב פוליטי מוזר. זה ראש ממשלה? בנט הוא ראש ממשלה של חברת ניהול שאמור לספק שירותי ביטחון, בריאות ואחזקה לדיירים. זאת גם פעם ראשונה שראש הממשלה לא הרכיב בעצמו את הממשלה, מלאכתו נעשתה בידי לפיד. אז כן, בהינתן זה, נותנים לו הרשאות ניהול של חברת אחזקה.

מה לדעתך יקרה בקרוב, בחירות?
גם אם נלך לבחירות לדעתי לא תקום ממשלה. ואם תקום היא תהיה ברווז צולע.
הרי כל חבר כנסת מימינה שיושב בשקט בממשלה רואה את סמוטריץ' ובן גביר צוברים כוח אלקטורלי עצום ומתחזקים, ומה הוא מבין לעצמו? שהוא צריך בית פוליטי חדש.
ולגבי סילמן, הימין יקבל אותה בלב פתוח ונפש חפצה או שהכל רק למראית עין?
כל עוד היא משרתת את האינטרס היא תתקבל. ונכון שאולי נתניהו הבטיח לה, אבל הארץ מלאה באנשים שנתניהו הבטיח להם. אז הכל בעירבון מוגבל.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה הזמן לחוקק את החוק נגד מואשם בפלילים (ל"ת)
    מאיר 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור