תקשורת ומדיה

איימן עודה משיב למתקפות: "ישראל היא זו שבמשבר זהות"

לאחר שקרא לערבים ישראלים לא להתגייס לכוחות הביטחון, ח"כ איימן עודה מאשים את מדינת ישראל בחוסר הבנה של הסתירה שעומדים בה "הפלסטינים ילידי הארץ"
מערכת ice |  2
איימן עודה (צילום יונתן סינדל, פלאש 90)
ח"כ איימן עודה הותקף מכל כיוון לאחר שקרא לערבים ישראלים צעירים העומדים בפני גיוס, שלא להתגייס לצה"ל ולכוחות הביטחון. בטור בסוף השבוע בעיתון הארץ משיב עודה למתקפות ומסביר את דבריו.
עודה מציג את הקונפליקט שחווים אנשים כמוהו, לדבריו, 'בני העם הפלסטיני ילידי הארץ'. "מתוך 14 מיליון בני אדם בארץ הזו, 1.7 מיליון חיים בין שתי הקבוצות. אנחנו חולמים ומתפללים בערבית, ורואים את עצמנו חלק בלתי נפרד מעמנו הפלסטיני ומהעולם הערבי. מצד שני, אנחנו אזרחים ערבים בישראל, ורוב החיים שלנו מתקיימים בתוך הקו הירוק. אנחנו לומדים כאן בבתי ספר, עובדים בבית החולים רמב"ם ולומדים באוניברסיטה בג'נין. הילדים שלנו שומעים את עומר אדם ודבוקים למסך בגמר של "ערב איידול"." כתב עודה.
עודה טוען שהשוויון האזרחי שניתן לערביי ישראל הוא "על תנאי", והתנאי הוא בלתי אפשרי: ניכור לשפה הערבית ומחיקת המורשת הערבית. בנוסף, הוא טוען שהסולידריות בינו לבין הפלסטינים בשטחים דומה לסולידריות של יהודים מכל העולם. "מפליאים אותי הישראלים שמשקיעים כל כך הרבה אנרגיה בבניית קשרים עם יהודים מכל העולם, ומצפים ממני לתמוך בהתעמרות ובדיכוי של בני עמי במזרח ירושלים."
עוד הוא טוען כי דווקא אצל האזרחים הערבים אין סתירות בזהות, אלא דווקא אצל הישראלים. "הסתירות של הערבים שמשרתים בשירותי מדינת ישראל לא נולדו מתוך משבר הזהות שלנו, האזרחים הערבים, אלא מתוך משבר הזהות של המדינה שרואה את עצמה יהודית ודמוקרטית, כובשת וליברלית." עודה סיים באמרו כי "בין הירדן לים חיים 14 מיליון בני אדם, אם אתם רואים בנו קיצונים זה בגלל שאתם עיוורים לקיום של מחצית מהם."
 
כזכור, בשבוע שעבר ח"כ עודה דיבר גם בגנות כוחות הביטחון עצמם ואמר: "כוחות הביטחון פוגעים בכבוד העם, בכבוד המשפחה שלנו. פוגעים במי שרוצה לפגוע במסגד אל אקצא-המבורך". עודה הביעה שאיפה להקמת מדינה פלסטינית והצהיר: "אנחנו נפעל כדי להקים את מדינת פלסטין ולהביא שלום". אולם בחר לסיים את דבריו בקריאה לצעירים ערבים שהתגייסו או משרתים במשטרה להניח את נשקם, "תזרקו את הנשק שלכם בפנים של כוחות הכיבוש, ותגידו להם: 'אנחנו לא רוצים להיות בצד הפושע'".
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ענה ואמר כי "לא אתן שיכפישו את השוטרים הערבים, אחינו לנשק. המשטרה בראשותי תהיה כחומה בצורה מול כל מי שיבקש לפגוע בהם ולערער את זהותם הישראלית ואת החובה שלקחו על עצמם באומץ רב. לא רק שאמירות הללו לא מרתיעות אותנו ושאין להן מקום בשיח, אלא הן מחזקות את התהליך אותו אנו מבקשים לקדם, והוא הגדלת מספר המשרתים הערבים בדגש על אלו המוסלמים בשורות המשטרה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ערבי
    לכבוד איימן עודה 04/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תסביר לי במילים פשוטות: למה לא לתמוך בחילופי שטחים עם פלסטין. אז נשמר את הזהות שלנו וגם לא נצטרך לעזוב את הבית? תענה ברצינות. בלי סיסמאות של אל ג'אזירה
    סגור
  • 1.
    עודה לא היה אומר מה שאמר לולא היה מלא בשנאת היהודים (ל"ת)
    אהרון 04/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור