תקשורת ומדיה

מנכ"ל הרכבת תחת מתקפה: "התבטאות מזעזעת, צריך ללכת הביתה"

מנכ"ל רכבת ישראל מיכאל מייקסנר הוקלט בהתבטאות שנויה במחלוקת על הציבור החרדי, והותקף: "אם היה מדבר כך על ערבים או אתיופים, הוא היה עף מהתפקיד באותו היום"
מערכת ice |  3
היערכות להלווית הרב חיים קנייבסקי (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני, יעקב כהן)
הלוויית הרב חיים קניבסקי, גדול ומנהיג הציבור החרדי, שהתקיימה ב-18 במרץ, היתה אירוע המוני במיוחד, שמאתגר ומורכב עבור גופים שונים. אחד מהגופים, שעליו היה להסיע לביתם עשרות אלפי משתתפים בלוויה, היא רכבת ישראל. היום (שלישי) נחשפת בידיעות אחרונות הקלטה מביכה של מנכ"ל הרכבת, מיכאל מייקסנר.
בשיחה סגורה עם בכירי הרכבת סיפר מייקסנר מה לדעתו אחד הגורמים להצלחת התפקוד של הרכבת ביום הזה: "מה מרחיק את החבר'ה האלו, את הדוסים, מהרציף? מהמסילות?" שאל מייקסנר ומיד השיב: "הכריזה, נכון? זה לא עובד, אתה יכול לכרוז עד מחרתיים. אבל שתי בנות אמיצות הלכו על הקו הצהוב הלוך וחזור, ותאמינו לי, כולם עמדו ככה". כך הוא הוקלט.
גורם ברכבת ישראל שנכח בשיחה סיפר לאתר ynet כי הדברים הבוטים לא זכו לגינוי כלשהו בזמן אמת. "אני לא חושב שמישהו חוץ ממני שם לב לאמירות המעליבות האלה של המנכ"ל. זה סתם נשמע כמו בדיחה גרועה".
 
הגינויים לא איחרו להגיע, וכך כתב העיתונאי החרדי ישראל כהן: "התבטאות מזעזעת של מנכ״ל רכבת ישראל נגד ״הדוסים״. תחשבו מה היה קורה אם היה מדבר כך על ערבים או אתיופים, הוא היה עף מהתפקיד באותו היום, ובצדק. אבל כשמדבר על המגזר החרדי - הכל מותר ואדם במעמדו יכול לפגוע, לזלזל, להשמיץ ולדעת שלא יעשו לו כלום"
 ​ לחץ וגרור להזזה​
מאידך, היו שבחרו להגיב בדרך אחרת, כמו העיתונאי החרדי שלמה קוק, שכתב כך: "זו גאוותנו. המגזר היחיד ששתי סדרניות גורמות לו לשמור מרחק מתוך כבוד לאישה ולערכי הצניעות. שתי סדרניות באירוע חילוני היו זקוקות לרחמי שמים מרובים כדי לחזור הביתה בשלום"
מרכבת ישראל נמסר: "רכבת ישראל גאה על ניהול האירוע המאתגר, בו הופעלו עשרות רכבות בהתראה קצרה, ועל חזרתם בשלום של כלל המשתתפים. דבריו של מנכ"ל הרכבת כוונו לעובדי ועובדות הרכבת, שביוזמה יוצאת דופן ובהתנהלות חכמה ומקצועית שמרו על חיי אדם לאורך כל האירוע. דבריו כפי שמובאים בכתבה הוצאו מהקשרם וצר לנו על כך. ככל שאדם כלשהוא נפגע מאמירה כזו, מנכ"ל הרכבת מתנצל אישית בשמו ובשם הארגון כולו".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הצילאת חייהם והם קוראים לו גזען ? אנטישמי ?
    רון לוין 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אני חושב שהוא טעה. היה צריך לתת להם ליפול למסילה, להדרס. כמו במירון. רק שבמירון אלו היו הממשלה של ביבי ולכן אף אחד לא לקח אחריות. גם את הפיצויים משלמת הממשלה של בנט. מי היה אשם אם היה אסון בתחנת רכבת ? כל הכבוד למנכ"ל הרכבת. כל הכבוד.
    סגור
  • 2.
    תעיפו אותו לכל הרוחות (ל"ת)
    יורי 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 1.
    פינדרוס אולי יציע להביא D9 ולפוצץ את בניין הנהלת הרכבת?
    אמיליו 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    11 2
    כבר לא מתפלא עליו או על חבריו בכלום. רגישים לכל מיקרו-ביקורת ומיני-הערה.... אבל מרשים לעצמם להשתלח בכל מי שחושב אחרת מהם בלי חשבון. כת של הזויים.
    סגור