תקשורת ומדיה

ראש השב"כ לשעבר: "אם גרטלר סייע לביטחון המדינה, יש לטהר את שמו"

דני יתום קורא למדינת ישראל לברר עד תום את עניינו של המיליארדר דן גרטלר. "אם יתברר שתרם לביטחון המדינה - על המדינה לסייע לו במאבק נגד ההאשמות"
מערכת ice |  4
דני יתום (צילום יוסי אלוני פלאש 90)
התחקיר על איש העסקים והמיליארדר דן גרטלר, שחלקו השני שודר אתמול, גרר תגובות חלוקות. חלק מהתגובות דרשו לא פחות מחקירה פלילית על מעלליו של היהלומן במחצבי קונגו, וחלק האשימו את הערוץ בהאשמות שווא, בטענה שאלו עסקים לגיטימיים. ראש השב"כ לשעבר, דני יתום, קרא למדינת ישראל לברר את עניינו של המיליארדר עד הסוף.
"היה ויתברר כי אכן לדן גרטלר היתה תרומה מכרעת לביטחון מדינת ישראל", כתב ראש השב"כ לשעבר בחשבון הטוויטר שלו, "וכי הוא סייע באופן חריג לבטחון אזרחינו, אזי חייבת מדינת ישראל לעשות כל שביכולתה על מנת לסייע לו במאבקו כנגד ההאשמות נגדו ולמען טיהור שמו."
 
מי שתמך בו הוא תא"ל במיל' אמיר אביבי, ראש תנועת 'הביטחוניסטים' שכתב, "נדיר שגנרלים משני צידי המתרס הביטחוני מסכימים. יוסי כהן ודן גרטלר מותקפים על ידי עיתון הארץ ללא יכולת להגן על עצמם מפאת ביטחון מידע שקשור להגנה על סוד לאומי ממעלה ראשונה. כולנו צריכים לעמוד לצידם של אלו שנתנו הכל למען ישראל."
כזכור, בתחקיר עולות האשמות כלפי דן גרטלר שניצל לכאורה משאבי טבע של מדינה ענייה ומוכת מלחמה כדי להתעשר, ועשה זאת בעזרת בכירי מערכת הביטחון כולל שני ראשי מוסד - מאיר דגן ז"ל, ויוסי כהן. ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו החלה הפריצה העסקית של גרטלר בתחילת שנת 2000, לאחר שיצר קשרים עם השליט החדש לורן דזירה קבילה, שהעניק לגרטלר זיכיון בלעדי ליצוא יהלומים מקונגו תמורת 20 מיליון דולר. נוסף סיפק גרטלר לקבילה ייעוץ ביטחוני, בין היתר באמצעות בכירי מערכת הביטחון הישראלים.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    דני יתום לא היה ראש השב'כ. (ל"ת)
    אבי 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    איזה בולשיט. האנשים הללו חיים בסרט . (ל"ת)
    סייבורגית 05/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    ברור שישפהה ענין בטחוני חסוי. עובדה שיש צינוזרה... (ל"ת)
    נועם 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    פה קודם משמיצים אח"כ בודקים (ל"ת)
    אזרח 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור