תקשורת ומדיה

פילבר נכנס בעיתונאי המגזרי: "מעשה מכוער. תתרחק מאבא שלי"

העיתונאי של המגזר הדתי-לאומי דביר עמר הביא התבטאות בלעדית של הרב יעקב פילבר, אביו של עד המדינה שלמה פילבר, שלא אהב את הפרסום ותקף: "בשם כל המשפחה, אל תתקשר יותר!"
מערכת ice |  2
שלמה פילבר, דביר עמר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, טוויטר/ דביר עמר)
עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר, נתן תפנית חדשה ולא צפויה למשפט נתניהו, וכעת נשמעת התבטאות ראשונה של אביו, הרב יעקב פילבר, רב בישיבת מרכז הרב בירושלים. בשיחה שמביא כתב עלון השבת "שביעי" דביר עמר, תוקף הרב פילבר את הפרקליטות על רדיפה נגד ראש הממשלה לשעבר נתניהו. "הם לא מחפשים צדק, אם זה לא היה נתניהו, לא היו מתקרבים לבני", אמר הרב.
מי שלא אהב את הפרסום הוא הבן שלמה פילבר שתקף בטוויטר את דביר עמר, שנחשב למקושר בעולם הישיבות הדתי-לאומי: "מעשה מכוער ולא ראוי. לגשת, באירוע פרטי משפחתי, מבלי להזדהות כ"עיתונאי" (אתה באמת ראוי לתואר גנאי הזה) לאדם מבוגר שמכבד כל אדם, לדובב אותו בשיחה פרטית, וללכת ולפרסמה בלי להודיע לו מראש שהדברים לציטוט ושאתה מתכוון לפרסם את השיחה. ובושה לעורך שלך שמוכן לקבל "אתיקה" כזו."
 
עמר מצידו הסביר כי הרב מכיר אותו והוא הציג את עצמו בפניו כעיתונאי. "הצגתי עצמי כעיתונאי, הרב מכיר אותי מאין סוף שיחות איתו וגם קצת ראיונות. בנוסף, זה לא היה בחתונה. זה היה שיחת טלפון שמוקלטת אגב. אולי יעזור לך להאמין שזה לא היה שם.כתבתי שעקב החתונה (הנכדה שמתחתנת נכנסה הביתה) השיחה נגמרה מהר מהצפוי, והיה טעות בפרשנות העריכה שכביכול זה היה בחתונה."
אך פילבר לא קיבל את ההסבר והגיב: "לא פעם ראשונה שלך של טשטוש בין בוגר ישיבה שבא להתייעץ עם רב, לבין עיתונאי שמדובב בנושאים "נפיצים". (הפעם ניסית לקבל התייחסות על סוגיית עליה להר הבית ואבא סירב לענות לך.) בשם כל המשפחה, אל תתקשר יותר! תתרחק וחפש קורבנות אחרים."
 
עמר המשיך והסביר לו: "אני שמח שאתה מבין שזו הייתה שיחת טלפון ושהצגתי עצמי כעיתונאי. גם בשאלת הר הבית אמרתי שאני הולך לעשות כתבה. שאלתי האם הוא בעד או נגד עלייה.(אני כדעת רבותינו נגד). הרב זצ"ל, הרצי"ה וכל תלמידיו דנו בסוגייה זו. היכן הבעיה לדון בסוגיות אלו?"
עמר קיבל גיבוי מעורך העיתון שביעי, ישי פרידמן, שכתב: "הריאיון היה בטלפון לאחר שדביר הזדהה כעיתונאי. הטעות בכתבה הייתה בעריכה לגבי מקום הריאיון, מצד העריכה ולא מצד הכתב. אך לא על עצם הריאיון."
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שיטות של עברייני הפרקליטות
    בעעעעע 06/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באים לאדם מבוגר ומדובבים אותו גועל נפש דביר תתביש
    סגור
  • 1.
    העיקר שפילבר אישר את קיום פגישת ההנחיה
    צרפתי 05/2022/26
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כל היתר שולי. תודה לך, שלמה.
    סגור