תקשורת ומדיה

איראן פועלת לחיסול ישראלים: אלה הבכירים שנמצאים על הכוונת

אתר חדשות איראני המזוהה עם משמרות המהפכה פרסם השבוע מאמר תוקפני המציג פרופילים של חמישה אנשי עסקים ישראלים אשר הוצגו כ'בכירים במשטר הציוני'
מור דיעי חנני | 
הישראלים שסומנו באיראן (צילום צילום מסך מפארס)
האם קבוצה של אנשי עסקים ישראלים צריכה להתחיל לחיות בפחד? בתאריך ה-30.5 אתר סוכנות הידיעות האיראני, פארס, הקשור למשמרות המהפכה, טוען כי השיג "מידע פנימי סודי על מומחים בתחומי הצבא, הביטחון, הסייבר והטכנולוגיה של המשטר הציוני".
הפרופילים של חמשת הישראלים שנחשפו - עמוס מלכה, אלוף בדימוס בצה"ל שכיהן כראש אגף המודיעין בצה"ל בשנים 1998-2001. אמיר לבנטל, מנכ"ל חברת אבטחת סייבר בתחום התחבורה אשר ניהל במשך 22 שנים צוותים ופרויקטים של אבטחת סייבר בצה"ל.
 
גל גנות, מומחה לאבטחת סייבר ששירת כקצין בכיר ביחידת העילית 8200 של צה"ל. ענבל אריאלי, קצינה בכירה לשעבר ביחידה 8200, נבחרה לאחת הנשים המובילות את תחום הסייבר הישראלית. עמית מלצר, מנהל צוותי סייבר ופרויקטים עבור המוסד בעל ותק של 30 שנה.
המאמר שפורסם בסוכנות הידיעות פארס שכותרתו "ציונים שצריכים להסתתר" טוען כי הבכירים שנחשפו היו מעורבים ב"חבלה במדינות האסלאם והתנקשות בפעילי התנגדות". במאמר נטען כי המידע כולל פרטים מדויקים על בני משפחותיהם, תמונות וסרטונים, כתובות הבית והעבודה, איכונים של המכשירים הניידים ומספרי הטלפון של הבכירים עצמם, בפועל מדובר במידע שטחי אותו ניתן להשיג בקלות ברשת.
 
הכתבה בסוכנות הידיעות פארס  פורסמה לאחר שבועיים ימים מתוחים בין ישראל לאיראן. ב-20 במאי חשף דובר צה"ל בשפה הערבית מבצע הברחה של רכיבים צבאיים מתקדמים מאיראן לחיזבאללה בפיקוח סייד רדא סעיד אלדין (בנו של סייד הישאם סאפי אלדין, יו"ר המועצה המבצעת של חיזבאללה).
על פי דובר צה"ל בנו של ספי א-דין מנצל את ביקוריו התכופים באיראן כדי לתאם את הברחות  ציוד צבאי לארגון הלבנוני, דרך טיסות סחר העוברות באירופה. יומיים לאחר חשיפת ההברחות, בתאריך ה-22.5  חוסל במרכז טהרן קצין משמרות המהפכה הבכיר, חסן סייד חודאי, אשר תכנן בשנתיים האחרונות פיגועים נגד ישראלים, אירופאים ואמריקאים ברחבי העולם.
 
נשיא איראן, אברהים ראיסי, טען בתגובה לחיסול  כי 'הנקמה על דמו של הבכיר האיראני היא בלתי נמנעת'. ראיסי ציין כי מדינות המערב עומדות מאחורי ההרג. מאוחר יותר ארה"ב הדליפה כי ישראל עומדת מאחורי החיסול. דובר משמרות המהפכה, רמזאן שריף, האשים את שירותי הביון של "המשטר הציוני ההגמוני העולמי" בהתנקשות.
התגובות לכתבה באתר פארס, כצפוי, מלאות זעם ואיחולי קשים לישראל ולמערב. אחד הגולשים כתב "חבל שמפרסמים את המידע באופן גלוי במקום שמשמרות המהפכה יטפלו בהם", בתגובה אחרת נכתב "לא מספיקים רק חמישה, אנחנו צריכים לחסל מאה ציונים על כל שהיד שהרגו לנו".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה