תקשורת ומדיה

סקר חדש: יותר ערבים יצביעו לליכוד מאשר למרצ

סקר חדש שהזמינה הרשימה המשותפת: רע"מ לא עוברת את אחוז החסימה, הליכוד היא המפלגה הציונית שגורפת הכי הרבה קולות של מצביעים ערבים
מערכת ice |  2
בנימין נתניהו, אחמד טיבי (צילום פלאש 90/יונתן סינדל)

בזמן שהמצב הפוליטי נותר לא יציב, וסקרים רבים מנבאים התחזקות לגוש תומכי נתניהו, שאלת אחוזי ההצבעה בחברה הערבית וחלוקת המנדטים בין המפלגות המייצגות את ציבור זה, נראית רלוונטית מתמיד.

 על פי סקר פנימי חדש של הרשימה משותפת בקרב הציבור הערבי, שפורסם ע"י העיתונאי מוחמד מג'אדלה, המפלגה הייתה מקבלת לו היו נערכות החבירות כיום 6 מנדטים, בעוד רע״מ לא עוברת אחוז החסימה.
 


נתון מעניין נוסף שעולה מהסקר, הוא שדווקא מפלגת הליכוד היא המפלגה הציונית שמקבלת הכי הרבה קולות מהציבור הערבי בפער ניכר ממפלגות המרכז והשמאל. זאת בעוד יש עתיד כמעט ולא מקבלת קולות לאחר שקיבלה בסקרים קודמים קרוב לשני מנדטים. כמו כן לפי התוצאות נרשמים 41 % הצבעה בקרב הציבור הערבי.
 


אתמול השתתפו מאות אנשים בהפגנת תמיכה בממשלת בנט-לפיד בפארק נמל תל אביב. המפגינים נופפו בדגלי ישראל ובשלטים שונים בהם נכתב: "כן לממשלה הטובה", וכן "לא לפילוג".


במקביל התקיימה הפגנת ימין של כמה עשרות פעילים מול ביתו של חבר הכנסת ניר אורבך בפ"ת. אורבך כזכור, הודיע בשבוע שעבר כי לא יצביע עם הקואליציה, אלא אם תצליח להעביר את חוק תקנות יו"ש. המפגינים קוראים לאורבך להתפטר סופית מהממשלה ולהצביע בעד הפלתה.

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שימור זיכוינות לשת"פ תועלתני. (ל"ת)
    חמולת משת"פ 06/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    איך השכל של בני הדודים עובד ?, אולי אלהים יודע (ל"ת)
    דניאל 06/2022/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור