תקשורת ומדיה

אש מטורפת, טילי שיוט: כך תיראה פלישה סינית לטייוואן

אפילו לצבא האדיר של סין, טייוואן היא לא אי שקל לפלוש אליו. טייוואן התכוננה לפלישה מאז שנות ה-50 ויש לה אמצעי הגנה אדירים. האי מוקף בחפירות ומתאפיין בגיאוגרפיה שהופכת אותו למטרה קשה ביותר לפלישה, לא משנה כמה חזק הכוח הפולש עשוי להיות. זה לא אומר שסין לא תעשה זאת, כולל אפשרות של מצור חונק
מערכת ice |  2
מפת טייוואן
כבר זמן רב מדובר באפשרות המפחידה הזאת: סין ​​עלולה לפלוש לטייוואן. הצבא של האימפריה מגמד את הכוחות המזוינים של מדינת האי, אבל פלישה אפשרית כנראה תהיה דומה יותר לנחיתה האכזרית של בעלות הברית במלחמת העולם השנייה בנורמנדי מאשר הניצחון המהיר במלחמת המפרץ הראשונה ב-1991.
טייוואן שוכנת במרחק כ-100 קילומטרים מסין. מדובר באי מוקף בפירות וחפירי מגן מבוצרים, שנהנה גם ממאפיינים גיאוגרפיים. בזכות כל אלה מדובר ביעד קשה ביותר לפלישה, לא משנה כמה חזק הכוח הפולש.
משקיפים מציינים שכבר ב-1944, במלחמת העולם השנייה, צבא ארה"ב ביטל את תוכניתו לפלוש לטייוואן (אז מושבה יפנית בשם פורמוסה) מכיוון שמחירו הוערך כיקר מדי מבחינת מספרי הנפגעים וההוצאה הכספית. צבא ארה"ב צפה אז שפלישה לפורמוזה והחזקת האי תדרוש כוח תקיפה אמריקאי כולל של כחצי מיליון איש. מספר ההרוגים האמריקאים בפלישה אפשרית, כולל קרבות בהרים, בג'ונגל ובעיר, הוערך אז בשיעור המדהים של עד 150,000.
טייוואן התכוננה לפלישה מאז שנות ה-50, וככזו יש לה מנגנון מודיעיני מוצק, כוחות מאומנים, שפע ציוד צבאי מודרני ואמצעי הגנה אדירים לאורך כל אזור נחיתה אפשרי. בשל השטח ההררי, חיילי צבא סין יתמודדו עם כוח אש אדיר מעמדות הגנה מבוצרות.
משקיפים מאמינים שלא סביר שסין רק תפציץ את טייוואן עד לכדי כניעה; מה גם שסין, שהתקפות טילי שיוט השיוט שלה על מטרות צבאיות טייוואניות מהוות דאגה אמיתית, כנראה תעדיף מאוד לשמור על התשתית של טייוואן - במיוחד כל מה שקשור לתעשיית המוליכים למחצה - ללא פגע יחסית.
מוליכים למחצה הם חלקים חיוניים בכל דבר, ממערכות נשק ועד מכוניות וטייוואן היא היצרנית הגדולה ביותר בעולם. חברת מודיעין השוק TrendForce מדווחת כי "טייוואן שולטת בתעשיית ייצור המוליכים למחצה בעולם - שולטת ב-48% משוק היציקה וב-61% מהיכולת העולמית לבנות במהירות של 16 ננומטר או טוב יותר".
 
בנוסף, סין מודעים לכך שהפצצות חסרות הבחנה יהרגו בהכרח אזרחים. רציחות כאלה עלולות בקלות להפוך דורות של טייוואנים לאויבי מוות ולא לאנשים שעלולים - אפילו בחוסר רצון - לקבל חזרה את "חיבוק המולדת". בנוסף, לטייוואן יש גם טילים - שחלקם לפי טייפה יכולים לפגוע בבייג'ינג.
קיטש ליאו, יועץ לענייני צבא וסייבר במעבדת Doublethink טאיפיי, שבדק גם את תרחישי הפלישה של סין, אמר ל-Fox News Digital, שהתחמושת שהסינים יצטרכו להשתמש בה היא כבדה, מסורבלת ומתכלה במהירות. ה-PLA הסיני אינו יכול - אלא על בסיס אד-הוק - להשתמש בתחמושת שנלכדה מטייוואן. "זה אומר שהם יצטרכו להביא כמות עצומה של ציוד", אומר ליאו.
"נחיתה מוצלחת תהיה ניצחון פירוס עבור סין. רחוק מלהשלים את משימותיהן, ספינות הנחיתה האמפיביות יידרשו בפוטנציה ללכת הלוך ושוב במצר טייוואן (הופכים למטרות פגיעות ורווחיות ביותר) על מנת לספק לכוחות היבשה אספקה. " אמר ליאו.
רק בגלל שפלישה לטייוואן תהיה רעיון גרוע עד כאב, לא אומר שסין לא תנסה זאת, אבל ההשלכות והמאמץ יהיו קשות, ולכן מומחים צבאיים רבים ושומרי סין מסכימים שתרחישי "חניקה" כגון מצור הסגר, יהיו יעילים הרבה יותר מאשר משלוח עד מאות אלפי חיילים סינים אל מותם.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לסין יש שטח מספיק גדול
    שואל 08/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוזר לי מאד הצרות -עין של מדינות גדולות עם שטח עצום כמו סין ורוסיה ששמות עין על עוד שטחים .אחת על טיוואן והשניה על אוקריאנה -בושה וחרפה.
    סגור
  • 1.
    סגנון כתיבה גרוע
    עידו 08/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגנון הכתיבה גרוע ולא ברור לכותב עצמו. או שזה תרגום של גוגל טרנסלט
    סגור