תקשורת ומדיה

סין במלחמה כלכלית מול טייוואן עקב ביקור הבכירה האמריקנית

סין עוצרת יבוא סחורה מטייוואן לקראת הגעתה של יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי לאי. האיסור מיושם החל מאתמול בלילה. זו לא הפעם הראשונה: סין השעתה בעבר יבוא של דגים ומוצרים אחרים מתוצרת שכנתה הקטנה טייוואן
מערכת ice |  1
מפת טייוואן
הרפובליקה העממית של סין השעתה יבוא מחברות טייוואניות המייצרות מוצרי מאפםה, חטיפים וממתקים במה שנראה כמדיניות תגמול שנועדה להפעיל לחץ על טייוואן לקראת ביקורה באי של  יו"ר בית הנבחרים האמריקאי ננסי פלוסי. 
האיסור יושם ביום שני בלילה, על פי כלי חדשות טייוואנים, זמן לא רב לפני הגעת פלוסי.
"משרד הכלכלה ומועצת החקלאות מודעים כעת ל[איסור הייבוא]", אמרה ביום שלישי הלשכה הטייוואנית לסחר חוץ, על פי ה-South China Morning Post.
סין השתמשה בעבר בסנקציות כלכליות ובאיסורי יבוא כדי להפעיל לחץ על טייוואן למטרות פוליטיות, כולל צמצום היבוא של דגים, פירות, ירקות ותוצרת אחרת - לרוב תוך ציון חששות של מזיקים ואפשרות של מינים פולשים, על פי ה-South China Morning Post.
 
מזכיר העיתונות של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, דמיטרי פסקוב, האשים ביום שלישי את ארה"ב ב"התגרות" בסין על רקע הידיעות כי פלוסי תבקר בטייוואן במהלך נסיעתה לאזור השבוע.
"עכשיו אנחנו יכולים לקבוע באופן חד משמעי, בין אם היא מגיעה לשם ובין אם לא, לכל מה שקשור לסיור הזה ולביקור האפשרי בטייוואן יש אופי פרובוקטיבי", אמר פסקוב לכתבים רוסים. "לרוסיה יש סולידריות מוחלטת עם סין".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רוסיה לא מעצמה רוסיה לקקנית
    פשה 08/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מזה לומדים שרוסיה במצוקה אמיתית -הלקקנות הזאת לסין.משהו מוזר
    סגור