תקשורת ומדיה

מוכר בן 80 ירה בשודד חמוש: "הוא או אני"

בעל החנות הליקרים הקשיש קרייג קופ מקליפורניה ירה כהגנה עצמית בשודד שפרץ לחנות חמוש ברובה AR-15. בן ה-80 מסביר כי לא היתה לו ברירה: ""ראיתי אקדח ארוך שמכוון ישירות אלי". השודד נפצע, נמלט ונתפס עם שותפיו בבית חולים. אחרי השוד הקשיש קיבל התקף לב
מערכת ice |  3
אקדח
בעל חנות אלכוהול קשיש בעיירה נורקו בקליפורניה הצליח להתמודד מול פורצים חמושים במהלך ניסיון שוד שהתרחש במקום בתחילת השבוע. אתמול סיפר הקשיש כי לא הייתה לו ברירה אלא לפתוח באש על אחד התוקפים, והתעקש שזה היה מצב של "או הוא או אני".
קרייג קופ, בן 80, אמר שהוא חשש לחייו כשארבעה אנשים שתכננו לשדוד אותו כשנכנסו בשעת בוקר ל-Norco Market & Liquor בנורקו, שם המוכר היה מאחורי הדלפק כשאחד התוקפים התפרץ עם רובה וצעק "עצור" (freeze).
"היה אקדח ארוך שמכוון ישירות אלי", אמר קופ ל"ניו יורק פוסט", "זה היה או הוא או אני והייתי קצת יותר מהיר." הקשיש הוסיף כי חשש לחייו.
קופ אמר שהוא ידע שמשהו מוזר כשראה רכב שטח כהה של BMW עוצר לצד החנות על מקום שמיועד לכמה חניות. הם גם הלכו וחזרו הלוך ושוב, מה שהיה עוד סימן אזהרה עבור הבעלים העירני.
"ואז ראיתי אותם יוצאים מהמכונית עם מסכות ועם רובים", המשיך קופ. "אז, הבנתי מה הולך לקרות. פשוט ידעתי שהם חמושים ורעולי פנים ושהם נכנסים, אז הייתי מוכן אליהם". בשלב מסוים, שלושה מהחשודים קפצו מרכב השטח, בעוד אדם רביעי נשאר מאחור כדי לשמש כנהג מילוט, אמר קופ.
 
צילומי מעקב מתוך החנות מראים את קופ יורה ברובה, שניות ספורות לאחר שהחמוש הכריז על השוד, ופצע את השודד בזרועו. "הוא צרח שיריתי לו את היד", נזכר קופ. "זה מה שהוא אמר."
קופ, שלקה בהתקף לב והובהל לבית החולים לאחר הירי, מתאושש בביתו בריברסייד. לדבריו, הוא מתכוון להמשיך לעבוד בחנות, אך עשוי לקצץ בקרוב בשעותיו. אין לזה שום קשר לניסיון השוד ביום ראשון.
קופ רכש את החנות לראשונה ב-1976 וניהל אותה במשך 19 שנים לפני שמכר אותה. לאחר מכן הוא קנה אותו בחזרה לפני כשבע שנים.  קופ הוסיף שהחנות לא נשדדה במהלך תקופת הבעלות האחרונה שלו.
נורקו במחוז ריברסייד אינו ידוע כ"אזור עתיר פשיעה", אמר קופ. רבים מתושבי העיר מחזיקים סוסים והקהילה היא בעיקרה שמרנית.
"זה לא אזור טוב לשודדים לבוא," אמר קופ בנחישות. "רבים מבעלי הבתים הם שמרנים וכנראה חמושים. החבר'ה האלה לא הכינו את שיעורי הבית שלהם".
הרשויות איתרו את ארבעת החשודים בבית חולים בדרום קליפורניה, שם אחד סבל מפציעת ירי עקב פיצוץ רובה ציד, לפי מחלקת השריף של מחוז ריברסייד.
בשלב מסוים, שלושה מהחשודים קפצו מרכב השטח, בעוד אדם רביעי נשאר מאחור כדי לשמש כנהג מילוט, אמר קופ.
פקידי השריף שיבחו את קופ על כך שהוא מונע "פשע אלים" תוך הבטחת ביטחונו שלו כאשר הוא התמודד עם מספר חשודים חמושים.
קופ - שגדל באילינוי, שם צד מזון בילדותו - אמר שהוא לא מתחרט על מעשיו.
"זה לא יהיה בראש שלי או ימנע ממני לעשות שום דבר", אמר ל"פוסט". "זה לא ישנה את אופן הפעולה שלי. אני כבר ערני ושם לב לסביבתי כל הזמן".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בישראל היה מואשם בניסיון רצח...
    ישראל 08/2022/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בישראל היה מואשם בניסיון רצח... משטרה ופרקליטות זבללל
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד
    חנה זעפרן 08/2022/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אני קוראת לכל אזרח שחייו וגופו יקרים לו, להתחיל לפעול אקטיבית נגד הרוכבים שטסים על מדרכות להולכי רגל כשהם רכובים על קורקינטים חשמליים, אופניים חשמליים ואפילו קטנועים מונעים בנזין. בשלב ראשון יש להתקשר למוקד 106 של העיר בה אתה מתגורר ולדווח על מדרכות בהן יש את הפרות החוק הרבות ביותר. העיריה כבר תדאג לשלוח פקחים בשעות המתאימות "לעשות קופה" על העבריינים.
    סגור
  • 1.
    הזקן בן 80 יותר יעיל מחיילים ישראלים בני 20 (ל"ת)
    כל הכבוד 08/2022/03
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור