תקשורת ומדיה

לפיד זועם על אבו מאזן: "ההיסטוריה לא תסלח לו"

ראש הממשלה הגיב בזעם בעקבות אמירתו של אבו מאזן בבונדסטאג - "ישראל עשתה 50 שואות לפלסטינים"
מערכת ice | 
יאיר לפיד (צילום אלעד גוטמן)
"אמירתו של אבו מאזן על "50 שואות" על אדמת גרמניה היא לא רק חרפת מוסרית, אלא גם עיוות נורא", כך צייץ ראש הממשלה, יאיר לפיד, לדבריו של ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמש (שלישי) בנאומו בבונדסטאג. כזכור, במסיבת עיתונאים עם קנצלר גרמניה, אולף שולץ, סירב להתנצל ולהביע חרטה על טבח הספורטאים במינכן ב-1972. אבו מאזן לא רק שסירב להתנצל, אלא אף האשים את ישראל בביצוע 50 שואות במשנת 1947 ועד היום.
תגובתו של שולץ הגיעה באיחור רב, רק בסוף היום, לעיתון "בילד". הקנצלר אמר כי "עבורנו הגרמניה במיוחד, כל השוואה של השואה היא בלתי נסבלת ובלתי מתקבלת על הדעת". פרידריך מרץ, מנהיג הנוצרים-דמוקרטים, אמר שהקנצלר היה צריך "לסתור באופן ברור וחד משמעי את הנשיא הפלסטיני ולבקש ממנו לעזוב!". תגובה נוספת הגיעה מחבר הבונדסטאג ארמין לשט אשר ציין כי ההאשמות של אבו מאזן הן "הנאום המגעיל ביותר שנשמע אי פעם במשרד הקנצלר הגרמני".
 
בשנת 1984 אבו מאזן פירסם ספר בשם "הצד השני: מערכת היחסים הסודית של הנאציזם והציונות" וכבר בהקדמה לספר רשם "נראה כי האינטרס של התנועה הציונית לנפח את מספר הנרצחים נועד להבטיח הישגים גדולים. הדבר גרם לה לאשר את המספר, לקבע אותו בדעת הקהל העולמית ובכך לעורר יותר ייסורי מצפון ויותר אהדה כלפי הציונות באופן כללי. מלומדים רבים התווכחו בשאלת המספר ששה מיליון והגיעו למסקנות מביכות לפיהן כלל הקורבנות מסתכם במאות אלפים...".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה