תקשורת ומדיה

אילה חסון יורה על 'הארץ': "אנשים נפרדו ממני בצער"

לאחר הכתבה אודות הזינוק שלה ברייטינג בזכות 'ביביסטים', העיתונאית הוותיקה הגישה תשובה מפורטת: "ש מי שמחפשים לפגוע בשמי הטוב בשל מניעים פסולים ולתייג אותי פוליטית בניסיון לפגוע באמינותי, הטענות חסרות שחר"
מערכת ice |  10
אילה חסון והארץ (צילום מסך רשת 13, Magma Images, freepik)
לאחר פרסום הכתבה שכותרתה, "אילה חסון הפכה את הביביזם למכרה רייטינג. כך זה קרה", של עידו דוד כהן ואיתי שטרן", תגובתה המלאה של אילה חסון, המגישה הוותיקה של רשת 13, פורסמה ב'הארץ' ושם ניתנה הזווית שלה.
חסון השיבה: "אני עיתונאית זה כשלושה עשורים וחתומה על אינספור תחקירים חשובים שזכו לתהודה עצומה. בניתי את שמי הטוב בעבודה רצינית, מקצועית ובהשקעה רבה. למרבה הצער, יש מי שמחפשים לפגוע בשמי הטוב בשל מניעים פסולים ולתייג אותי פוליטית בניסיון לפגוע באמינותי. כך, כפי שבמשך שנים ניסו לייחס לי, בעקבות פרסומים ותחקירים שביצעתי, תמיכה במפלגות שמאל, יש מי שמנסים לייצר כעת מצג שווא כאילו אני פועלת עבור מפלגת הליכוד דווקא".
 
עוד מסרה: "אולם, הניסיון לשייך את פרסומי לצד מסוים של המפה הפוליטית חסר בסיס. היחידים שעבורם אני עובדת הם אלפי הצופות והצופים שלי. הניסיונות לפגוע בשמי הטוב על ידי אמירות מצד גורמים אנונימיים נעשים על ידי מי שאוחזת בהם קנאה משורת התחקירים שפירסמתי ומנתוני הצפייה הגבוהים בתוכניות שלי". בנושא יגאל סלוביק: "לפני מספר שבועות מר סלוביק פגש אותי באקראי במערכת בנוה אילן ולפני מספר אנשים הוא שפנה אלי וביקש ממני סליחה על התנהלותו מולי. הדברים מדברים בעד עצמם".
על תחקיר המבצר של בנט: "בניגוד לאופן שבו אתם מנסים להציג את הדברים, מדובר בפרסום עיתונאי בעל חשיבות רבה. הפיכת ביתו הפרטי של ראש הממשלה אז, מר בנט, ברעננה למעון רשמי, שהוסתרה מהציבור עד לחשיפה שלי. בכתבה הנ"ל פורטו עלויות השיפוצים סביב הפיכתו של הבית ברעננה למעונו הרשמי של מר בנט, כפי שפירסמתי אותן".
"15 מיליון שקל הוצאות לאמצעים קבועים, מצלמות גדרות קבע, תשתיות – 10 מיליון שקל. הוצאות לאמצעים זמניים, אוהלים, גדרות זמניות ועוד: 20 מיליון שקל, הוצאות אבטחה לפרויקט, גיוס מאבטחים ועוד. בנוסף, פירוט 500 אלף שקל להפיכת המרתף למשרד. סה"כ: כ-45 מיליוני שקלים. אלו הנתונים המדויקים שפירסמתי. כמו כן פירסמתי כי הפרויקט נבנה ללא היתרים חוקיים, כפי שגם קבע בג"צ ומתח על כך ביקורת נוקבת. בכל הכבוד, השב"כ קובע את צורכי הביטחון ולא את מקום מגוריו של ראש הממשלה".
על יהודה שפר: "הטענה כאילו יש קשר (בין הכתבות עליו) לפרסום בעניינו של תא"ל גל הירש חסרת שחר. הכתבה פורסמה לאחר שעורכי הדין של ילדי המנוח, שאותו דרס למוות הפרקליט הבכיר מר יהודה שפר, פנו אלי ושלחו לי את התביעה האזרחית שמתנהלת בימים אלה, ובה טענו שמר שפר קיבל הקלה בשל תפקידו הבכיר בפרקליטות. הם טענו בפני ששמעו את מר שפר מטיף מוסר בטלוויזיה, והדבר הכאיב להם מאוד נוכח מה שעשה לאביהם. כמו כן, לאחר שידור הכתבה פנתה אלי עו"ד רוני סדובניק, שליוותה את הקצינה שטענה ששפר הטריד אותה מינית; הקצינה ועורכי דינה טענו שגם כאן שפר קיבל הנחת סלב כפרקליט בכיר".
בעניין פרשת גל בק ז"ל: "הוריו של גל בק ז"ל הם אלו שפנו אלי כעשר שנים לאחר מות בנם, בעקבות המעצר של הפרקליטה רות דוד והשיח הציבורי על כך שחלילה תיקי חקירה נסגרו בפרקליטות בשל קבלת שוחד. החשד שלהם היה שחקירת דריסת המוות של בנם נסגרה בפרקליטות בנסיבות חשודות. הנושא פורסם על ידי לראשונה בתוכנית הרדיו בהגשתי אז "הכל דיבורים" ברשת ב'. אל אותו משדר, שבו ריאיינתי את הוריו של גל בק ז"ל, צילצל נהג מונית ששמע באקראי את התוכנית ושהיה עד לתאונה. הוא אמר לי משפט מטלטל: "אם סגרו את התיק הזה על הנהגת אפשר לסגור את המדינה". בתום השידור שהכה גלים קבעתי עם הוריו של גל ז"ל, עם נהג המונית ועם אחרים שאצלם איתם כתבה ליומן בטלוויזיה. רק לאחר השידור ברדיו ורק במהלך ההכנות לכתבה התבררה לי זהותה של הנהגת הדורסת ושיש לי היכרות קלושה עם משפחתה. כדי למנוע לזות שפתיים, בחרתי לצרף ביוזמתי את גב' יפעת גליק להכנת הכתבה, ועבדנו עליה יחד".
עוד נכתב: "פרסום הפרשה עורר הדים. קמה דרישה ציבורית ופרלמנטרית לחקור את התיק מחדש. לימים, אחרי שעברתי מערוץ 1 לערוץ 10, הגיע אלי מסמך חשוב ביותר: בדיקת הדם של הנהגת הדורסת שהראתה את כמות האלכוהול בדמה; בדיקה שהועלמה באופן תמוה מתיק החקירה. בשל החשיבות הרבה של הדברים, פירסמתי את המסמך בערוץ 10. למרבה הצער ובאופן תמוה ביותר, שי ניצן בחר לסגור את התיק. לטעמי החקירה טויחה ותיק דריסת גל בק ז"ל נסגר באופן חשוד ופסול. כדי להצדיק את החלטתו התמוהה לסגור את התיק, ניסה ניצן להטיל בי דופי, תוך שהוא מצטט מדברי הנהגת הדורסת, ומבלי לבקש ממני אפילו התייחסות, כנדרש בחוק. מדובר במניפולציה המעידה בעיקר על ניצן ושיטותיו".
לגבי הטענות בנוגע ל"יחסי אנוש": ידוע לי שפניתם לשורה של אנשים שעבדו במשך עשרות השנים שבהן אני פועלת כעיתונאית וגם לכאלו שעובדים איתי כיום ושמסרו לכם על יחסי אנוש מצוינים, על התנהלות טובה ומכבדת. לראיה, לא בכדי הזכרתם ובצדק, כי כשעזבתי את רשות השידור אנשים נפרדו ממני בצער ובבכי ממש. גם הטענה בנוגע לגבי גאולה אבן חסרת שחר: מעולם לא הרמתי עליה קול".
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    "מדובר במניפולציה המעידה בעיקר על ניצן ושיטותיו"
    מיכל 08/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    משפט המסכם את הכתבה
    סגור
  • 9.
    חסון המזרחית עוד טיפשה שתומכת בביבי האשכנזי המליונר (ל"ת)
    מגעילה אותי 08/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 8.
    השופר (ל"ת)
    אילה ביבי חסון 08/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 7.
    אין כמו איילה חסון (ל"ת)
    מימי 08/2022/18
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 6.
    תגובה
    ליאור 08/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הלוואי ירבו כמוך....איילה חסון חסונה ואוביקטיבית את עיתון הארץ אפשר להשליך לפח
    סגור
  • 5.
    חסון בשירות הקיסר
    anj 08/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 2
    חסון כבר משמן מחוייבת רק לדבר אחד - משפחת נתניהו. זה הופך אותה לכלי ריק בידיו של ביבי.
    סגור
  • 4.
    מיותר להגיב ל"הארץ". זה בטאון פוליטי ותו לא. (ל"ת)
    יריב 08/2022/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 3.
    ברור שהאמת עושה פריחה לצבועים השקרנים
    קידי 08/2022/18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מה שמרשים זה היכולת שלהם להביט באמת ולהיתמם. הם נמאסו - הגיע הזמן להיות קצת ישרים. לפחות קצת.
    סגור
  • 2.
    איללה כתבת ועיתונאית שרבים צריכים ללמוד מימנה.
    סימה 08/2022/18
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מביאה את האמת לתקשורת מה שכתבים ועיתונאים מנסים לטאטא מתחת לשטיח
    סגור
  • 1.
    הארץ העיתון לאנשים הטיפשים (ל"ת)
    פז 08/2022/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור