משפט

הוגשה תביעת דיבה נגד רשת 13 ואביעד גליקמן

יהודה פרץ, מנהל תחנת כיבוי בשדה התעופה רמון ויו"ר וועד עובדי רשות שדות התעופה באילת הגיש לאחרונה, תביעת דיבה כנגד חדשות ערוץ 13 והכתב אביעד גליקמן, על סך רבע מיליון ש"ח בטענה כי הוציאו את דיבתו בכתבה שפורסמה ב 18.4.22 במהדורת החדשות, שהאשימה את פרץ כי עשה שימוש בכבאי התחנה לצרכיו האישיים והפך אותם למשרתים ומלצרים
מערכת ice |  1
אביעד גליקמן (צילום חדשות 13, freepik)
מנהל תחנת הכיבוי בנמל התעופה רמון באילת, יהודה פרץ, הגיש לבית משפט בתל אביב תביעה  נגד חדשות ערוץ 13 והכתב אביעד גליקמן על רבע מיליון שקל בטענה ללשון הרע  על כתבה ששודרה בחודש אפריל שכותרתה: ''הכבאים שהפכו למשרתים – מפקד התחנה הכריח אותנו לשמש נהגים ומלצרים'
בין השאר, לכתבה של  אביעד גליקמן התראיינו גורמים שונים שזהותם הוסתרה וטענו, כי פרץ "מתנהג ממש ממש בצורה עבריינית. עבריינית פרופר". אחד המרואיינים אמר: "הוא משתמש בנו...בעובדים בשדה רמון...כמגן אנושי, פוליטי ואישי של עצמו". "הוא עושה בנו כאוות נפשו, ולנו נמאס מזה".
בצד העדויות נשמע קולו של הקריין, "שימוש בלוחמי אש לענייניו האישיים, פעם כמלצרים לטובת ארוחות עם פוליטיקאים, ופעם כנהגים להסעת חברים ומשפחתו...". בהמשך: "מעדויות שהגיעו לידינו מכבאי התחנה עולה תמונה קשה של חשש למעשים פליליים ועבירות משמעת מצד פרץ".
 
בכתב התביעה שהגיש פירט פרץ את טענותיו על הנטען בכתבה, לטענתו,  מעולם לא עשה שימוש בכבאים כמגן אנושי, כי המונחים בהם נעשה נגדו שימוש הם מעולם האינוס וההתעללות וכי מעולם לא עשה שימוש בכבאים כמלצרים. "בימי הכיף או הגיבוש השולחנות היו נערכים טרם הישיבה על ידי המשמרת הקיימת, הבשר מוכן מראש על ידי המתנדבים לאותו יום כיף/גיבוש/הרמת כוסית וכו' ואז כל הצוות יושב לאכול בצוותא", טען בכתב התביעה. "אין מלצרים...מדובר בתסריט בדיוני".
באשר לרכב טען כי המדובר ברכב שמוצמד למנהל תחנה, ומשמשו לצרכי עבודתו כמו גם לצרכיו האישיים כפועל יוצא הוא נשטף בתחנה כחלק מצי הרכבים של הכיבוי, בדיוק כמו הנוהל של כל רכבי השדה" וכי הצגתו כמי שמביט בשוטפים כשהוא מעשן סיגריה "לקוחה מהמערב הפרוע ואינה נכונה".
עוד טוען פרץ כי הוא נעדר עבר פלילי וכי לא הוגשה בעקבות הטענות תלונה במשטרת ישראל כנגדו. פרץ מכחיש כי הכריח לוחמי אש לסייע בהסעות שלא במסגרת תפקידם, ואף הדגיש כי לא פעם הסיע ברכבו הפרטי חברים לעבודה, כאשר התמונה שהוצגה בכתבה היא בכלל מטקס סיום קציני מנהלה בכיבוי והיא אינה קשורה כלל להסעות וכל מטרתה "הינדוס התודעה של הכתבה".
ובנוסף הוא גם הכחיש את הטענה כאילו דרש מלוחמי האש להסיע את בני ביתו וכי דרש מאחר להביא את האקס בוקס של בנו מהאייסמול (שלדברי פרץ הוא בן 29 וכלל אינו משחק במשחקי מחשב).
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שישלם המכוער הזה !!! (ל"ת)
    אסף 08/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור