תקשורת ומדיה

9 ועדי עיתונאים לשר קרעי: "עצור את המהלך לחיסול התאגיד"

תאגיד השידור הציבור מקבל תמיכה נרחבת מתשעה ועדי עיתונאים המיוצגים בארגון העיתונאים והעיתונאיות. הוועדים חתמו על מסמך הקורא לשר התקשורת לא לפגוע בתאגיד
מערכת ice |  2
שלמה קרעי,שר התקשורת (צילום ויקיפדיה, פלאש 90/ נעם רבקין פנטון)
9 ועדי עיתונאים המיוצגים בארגון העיתונאים והעיתונאיות, מצטרפים למאבק להצלת תאגיד השידור הציבור וחתמו על מסמך הקורא לשר התקשורת, שלמה קרעי, לעצור את המהלך לחיסול התאגיד. על המכתב חתומים: ועד עיתונאי וואלה, ידיעות אחרונות, הארץ-דה מרק, חדשות 13, ערוץ הכנסת, ynet, i24News, גלובס וגלי צה"ל.
"דווקא כמי שמתחרים בתוצרי התאגיד על בסיס יומיומי, אנו מכירים בתרומתו החשובה של השידור הציבורי ליצירת במה עיתונאית ראויה, ללא הטיה או משוא פנים, להעשרת התוכן החדשותי על המסך, ליצירת מקומות עבודה בענף ולגיוון משמעותי בכוח האדם המועסק בשוק התקשורת כולו", נכתב במסמך.
 
"קיומו של התאגיד כגוף שידור ציבורי משמעותי מחזק את כל ענף התקשורת, ומוסיף לתחרות בשוק ולא מחליש אותה. טענתו של השר, ולפיה שידור ציבורי אינו תנאי הכרחי לדמוקרטיה משגשגת, מנותקת מהמציאות העולמית, שבה תאגידים דומים – למשל בבריטניה ובגרמניה – מובילים במדדי האמון והצפייה. אף בארצות הברית, שאותה הציג השר כמודל ל"רפורמה" שהוא מבקש לחולל, משתת, הממשל הפדרלי במימון תאגיד השידור, לצד פעילותה של התקשורת הפרטית, מתוך תפיסה שמדובר בשירות חיוני לכלל הציבור.
"אנו חוששים כי הסיבה האמיתית ליוזמת הסגירה של השר קרעי היא ניסיון להשתיק קולות, שמהם, כמו כל פוליטיקאי, הוא אינו תמיד רווה נחת. לא במקרה תקציב 'כאן' כתאגיד סטטוטורי קבוע בחוק, על מנת להבטיח אי תלות בין התוכן העצמאי שייצור לבין המימון שיקבל לשם כך. תפקידה של עיתונות ותפקידם של העיתונאים הוא לשרת את האינטרס הציבורי ואת זכות הציבור לדעת, ולא לשמש ערוץ תעמולה של ממשלה.
"אנו דוחים את הניסיונות לפתות כלי תקשורת מסחריים בתקציבי הפקות ממשלתיים, על חורבותיו של 'כאן', וזאת בבחינת ניסיון שקוף ל'הפרד ומשול' בין העיתונאים. דווקא בעידן שבו ערוצי הטלוויזיה הפרטיים חווים ממילא משברים שונים, לא ניתן אפילו לשקול את הוויתור של שידור ציבורי תמורת כל אתנן שהוא.
"אנו קוראים לשר קרעי לזנוח לאלתר את תוכניתו ההרסנית. שעלולה למוטט כליל את אחד מעוגני התקשורת המרכזיים בישראל. אנו מתחייבים לעמוד לצד חברינו ב'כאן', שכל חטאם ביצירת עיתונות ביקורתית כמצופה בדמוקרטיה, עד להסרה סופית ומלאה של חרב הסגירה המתהפכת מעל ראשיהם".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כל הועדים האלו תמכו בחיסול השידור הציבורי כשאיים עליהם. (ל"ת)
    צביעות ומוסר כפול 01/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    ממשלת הזוועות יצאה בגלוי למסעות הרס המדינה
    ZS 01/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הרס בחסות קרעי של ערוץ 11 הוא החשכה ממשית של החיים במדינה האומללה שלנו. עלינו, על כולנו, לצאת נגד המהלך הנוראי הזה.
    סגור