משפט

זכה 14 פעמים בלוטו וברח מהארץ: זו הסיבה שחזר

סטפן מנדל, ניצול שואה שזכה 14 פעמים בפרס הראשון בלוטו ונחשב לעבריין נמלט בישראל, נחת היום (חמישי) בישראל מתוך מטרה להשיג לעצמו משפט חוזר וטען כי יש בידיו ראיות מכריעות
מערכת ice | 
סטפן מנדל (צילום צילום מסך: כאן 11- האיש שפיצח את הלוטו)
סטפן מנדל בן ה-83 הוא ניצול שואה ומתמטיקאי ישראלי-אוסטרלי, ילדי רומניה, שבעברו ארגן קבוצות וזכה 14 פעמים בפרס הראשון בלוטו ברומניה, אוסטרליה וארצות הברית, ונחשב לאדם שזכה מספר הפעמים הרב ביותר בעולם. לעומת זאת, בישראל הוא נחשב לעבריין נמלט.
בשנת 2004, בית משפט השלום בתל אביב גזר 10 חודשי מאסר בפועל וקנס של 100 אלף שקל על מנדל. הוא הורשע, ביחד עם שותף, בעבירות על חוק ניירות ערך בכך שלא פרסמו תשקיף מתוך כוונה להטעות את המשקיעים.
 
היום (חמישי), נחת מנדל בישראל לאחר 21 שנה בניסיון לנקות את שמו ובכוונתו לבקש משפט חוזר בפרשה. לאורך שנים ניסה מנדל לערער על גזר הדין, אך בקשתו נדחתה מכיוון שהוגדר כעבריין נמלט. לטענתו, יש בידיו ראיות חדשות המוכיחות כי ההחלטה לחקור אותו נבעה ממניעים פסולים וניגוד עניינים.
שופט בית המשפט העליון חנן מלצר קבע כי אם מנדל יגיע לישראל – הוא לא ייכלא במשך 30 יום. ככל הנראה מנדל ינצל את 30 הימים הללו על מנת ולנסות להשיג לעצמו משפט חוזר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה