תקשורת ומדיה

ערוץ 14 יפסיד 10 מיליון שקל? תביעת הענק נחשפת

מפלגת העבודה הגישה מכתב התראה לפני הגשת תביעה נגד ערוץ 14 והרב אמנון יצחק, בו היא דורשת להתנצל על הדברים לפיהם כביכול תנועת מפא"י הייתה הגורם האחראי למותם של יהודי אירופה שהועלו על הרכבות בדרכם למחנות ההשמדה
מערכת ice | 
תביעה נגד ערוץ 14 (צילום מסך ערוץ 14, shutterstock)
מפלגת העבודה בראשות ח"כ מרב מיכאלי הגישה אמש (שלישי) התראה טרם פניה לערכאות משפטיות ליצחק מירילשוילי, מבעלי ערוץ 14 ולרב אמנון יצחק, בגין "דבריו האנטישמיים" של הרב שפורסמו ואף זכו לחשיפה רבה בערוץ, הקובעים כי תנועת מפא"י הייתה הגורם האחראי למותם של יהודי אירופה אשר הועלו על הרכבות בדרכם למחנות ההשמדה.  
"מעבר לכך שהתבטאות זו מוציאה את דיבתה של מרשתי רעה כמו גם של עשרות אלפי חבריה, יש בה כדי לשמש חומר לתעמולה שקרית של מכחישי שואה רבים", נכתב במכתב ההתראה שנשלח בידי עורך הדין עמרי שגב, היועץ המשפטי של המפלגה.
 
יש לציין כי זהו מכתב טרם נקיטת הליכים, שכן מציעה יו"ר המפלגה מיכאלי פשרת חינוכית הולמת שתכלול התנצלות פומבית של הרב, התחייבות של ערוץ 14 לשדר תוכן חינוכי אשר יועבר על ידי נציגות ממפלגת העבודה הנוגע לשואת העם היהודי, וכן תרומה בסך 10 מיליון שקלים מכל אחד מהצדדים לעמותה לרווחת ניצולי שואה.
יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי: "סיימנו לשתוק, הגיע הזמן שנרים את ראשנו וניאבק בימין המסית והמשקר. לא ניתן להמשיך להשמיץ ולהשחיר את מפלגת העבודה הציונית והדמוקרטית, המפלגה שהקימה את המדינה לא ניתן למחוק לערער. נתניהו והשופרות שלו חייבים להתחיל לשלם מחיר יקר על ההסתה והאלימות שהם מפיצים".
כזכור, הרב אמנון יצחק, התראיין בתוכניתו של שמעון ריקלין בערוץ 14, ופצח בסדרת אמירות כאשר סיפר שלדעתו "השמאלנים הם אלה שהפקירו את היהודים בשואה". אמנון יצחק אמר לריקלין במהלך הריאיון: "ומי הפקיר את היהודים שם בשואה אתה יודע? בהיסטוריה? השמאלנים, אלה שהקימו. מפא"י, היה כתוב על הרכבות מפא"י, והיו מעלים את החברה על הרכבות אחד אחד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה